ElectroWorld.pl prawie dwa razy tańszy niż Electro World w realu. Jak to możliwe?

ElectroWorld.pl prawie dwa razy tańszy niż Electro World w realu. Jak to możliwe?14.01.2010 08:35
Andrzej Biernacki

Jeden z blogerów serwisu Chip.pl chciał kupić przed świętami słuchawki Sennheiser HD 555. Znalazł je w sklepie ElectroWorld.pl za 289 złotych. Kiedy udał się do salonu sprzedaży kazano mu jednak zapłacić 529 PLN.

Jeden z blogerów serwisu Chip.pl chciał kupić przed świętami słuchawki Sennheiser HD 555. Znalazł je w sklepie ElectroWorld.pl za 289 złotych. Kiedy udał się do salonu sprzedaży kazano mu jednak zapłacić 529 PLN.

Redaktor uznał, że nie ma sensu zamawiać gadżetu przez internet. Market znajdował się nieopodal jego mieszkania. Sprawdziwszy cenę wybrał się do salonu. Słuchawki były na stanie. Niestety klienta czekała niemiła niespodzianka:

(...) Biorę z półki i zmierzam w stronę kasy... ale zaraz. Cena na opakowaniu - 529 zł, a nie 289 zł jak było w internecie. To 240 zł różnicy, czyli prawie dwa razy drożej! Pewnie pomyłka, więc szybko zmierzam do sprzedawcy wyjaśnić sprawę.

Ten oznajmił, że cena 529 złotych jest prawidłowa. 289 PLN to koszt słuchawek w przypadku zamówienia ich przez sieć. Bloger napisał:

Okazało się, że jednak owe słuchawki mogę nabyć za 289 zł, ale trzeba je najpierw zamówić przez internet i dopiero później odebrać w sklepie. Jednak z pewnością potrwa to kilka dni, bo muszą przyjść z magazynu centralnego i na pewno nie będą to te słuchawki, tylko inna sztuka.

Klient wrócił więc do domu, wszedł na stronę ElectroWorld.pl i grzecznie zamówił prezent. Natychmiast otrzymał informację, że słuchawki są w magazynie sklepowym i można je już odebrać! Redaktor Chip.pl udał się więc po raz drugi do salonu:

Słuchawki za 529 zł stały na swoim miejscu, jednak ja po okazaniu zamówienia mogłem odebrać ten sam model 240 zł taniej.

Sprzedawca tłumaczył klientowi, że różnica cen wynika z wysokich kosztów utrzymania hali, ogrzewania, obsługi itp. Mało jest jednak prawdopodobne, aby to wszystko uzasadniało niemal stuprocentowy narzut cenowy.

Na tle powyższego wywodu uśmiech politowania wzbudza najnowszy raport TNS OBOP. Ośrodek badania opinii publicznej przeanalizował tak zwany efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline).

Ustalono, że "74% konsumentów dokonujących zakupu sprzętu RTV/AGD w sklepie korzysta z internetu przed podjęciem finalnej decyzji". A teraz niespodzianka - niektórzy robią odwrotnie :D.

Źródło: Chip.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.