Europa woli plazmę?

Europa woli plazmę?26.09.2007 13:00
Europa woli telewizory plazmowe?
Mateusz Gołąb

Instytut badawczy Synovate przeprowadził ciekawe badanie na zlecenie firm Panasonic, Pionieer i Hitachi. Celem było porównanie telewizorów LCD z plazmowymi, a samo porównanie przeprowadzone było przez samych konsumentów z Francji, Niemiec, Holandii, Włoch, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Badanie odbyło się latem 2007 i wykazało, że większość (czyli 61%) badanych osób preferuje telewizory plazmowe. Poniżej pełne wyniki badań.

Instytut badawczy Synovate przeprowadził ciekawe badanie na zlecenie firm Panasonic, Pionieer i Hitachi. Celem było porównanie telewizorów LCD z plazmowymi, a samo porównanie przeprowadzone było przez samych konsumentów z Francji, Niemiec, Holandii, Włoch, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Badanie odbyło się latem 2007 i wykazało, że większość (czyli 61%) badanych osób preferuje telewizory plazmowe. Poniżej pełne wyniki badań.

Badanie objęło 1398 konsumentów z siedmiu europejskich krajów. Uczestników poproszono o obejrzenie takiego samego 90-sekundowego filmu wideo, który był wyświetlany na 42- i 50-calowych telewizorach plazmowych i LCD. Następnie mieli oni odpowiedzieć na pytania dotyczące najważniejszych cech wpływających na jakość obrazu takich jak: głębia czerni, kontrast, kolor, czas reakcji, rozdzielczość, ostrość, głębia obrazu czy szeroki kąt widzenia. Wszystkie stanowiska testowe odpowiadały typowym domowym warunkom oglądania telewizji.

Przed badaniem konsumenci mieli podzielone zdanie na temat tego czy lepszy obraz zapewniają telewizory plazmowe czy LCD. 52% preferowało technologię plazmową zaś 48% LCD. Po zakończeniu testu wynik znacznie przesunął się na korzyść telewizorów plazmowych, które wybrało 61% badanych. Preferencje telewizorów LCD zmniejszyły się z 48% do 39%.

Główne wyniki badania:

  • 70% preferuje plazmę ze względu na optymalną głębię czerni
  • 53% uważa, że plazma zapewnia lepszy kontrast
  • 53% twierdzi, że plazma zapewnia lepszą jakość koloru
  • 44% wskazuje, że plazma góruje pod względem rozdzielczości

Warto zauważyć, że sposób postrzegania technologii plazmowej i LCD znacznie się zmienił podczas testu. Wielu uczestników zweryfikowało swoją opinię na korzyść telewizorów plazmowych po obejrzeniu video. I tak, przed badaniem zaledwie 36% konsumentów twierdziło, że telewizory plazmowe charakteryzują się większą głębią czerni, po badaniu osób takich było aż 70%. Podobnie przed badaniem 36% uczestników uważało, że plazma jest lepsza pod względem kontrastu po – 53%. Lepszą jakość kolorów przed badaniem wskazywało 39% badanych, po procent osób tak twierdzących wyniósł 53.

Jaki z tego wniosek dla nas, Polaków? Że większość Europy zarabia znacznie więcej od nas. Stać ich na plazmy.

Źródło: Panasonic

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.