Ewolucja Google'a. Ile wyszukiwarki zostało w wyszukiwarce?

Ewolucja Google'a. Ile wyszukiwarki zostało w wyszukiwarce?16.06.2012 11:00
Google coraz rzadziej odsyła do zewnętrznych źródeł

Co jakiś czas piszemy o zmianach, jakie Google wprowadza do swojej wyszukiwarki. Z reguły są to drobne usprawnienia, wdrażane w pewnych odstępach czasu. Gdy jednak zbierzemy je razem, powstaje dość wymowny obraz: Google chce być dla nas całą Siecią. Bardzo dobrze pokazują to zestawione razem zrzuty ekranu.

Co jakiś czas piszemy o zmianach, jakie Google wprowadza do swojej wyszukiwarki. Z reguły są to drobne usprawnienia, wdrażane w pewnych odstępach czasu. Gdy jednak zbierzemy je razem, powstaje dość wymowny obraz: Google chce być dla nas całą Siecią. Bardzo dobrze pokazują to zestawione razem zrzuty ekranu.

Choć może zabrzmieć to jak truizm, w zamierzchłych czasach, gdy nie było jeszcze Gmaila, YouTube'a i publicznie dostępnych chmur obliczeniowych, Google zaczynał jako wyszukiwarka. Prosta usługa, która dzięki nowatorskiemu algorytmowi robiła to, co powinna – wyszukiwała strony internetowe. Ponieważ robiła to najlepiej na świecie, to Google szybko stał się głównym graczem na rynku.

Znane przysłowie głosi, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Nie inaczej jest w przypadku Google’a. Jego celem nie jest już odsyłanie internautów do innych miejsc w Sieci, ale samodzielne dostarczanie poszukiwanych treści i zamknięcie internautów w ekosystemie własnych usług.

Ciekawym potwierdzeniem tej tezy są dwa zrzuty ekranu, zrobione w USA w 2008 i 2012 roku – widać na nich, jaką część linków i informacji zajmują treści dostarczane przez Google’a, a jaką linki do zewnętrznych źródeł. Warto pamiętać, że na zdjęciu po prawej użytkownik jest zalogowany do swojego konta Google - niezalogowani mogą widzieć wyniki inaczej.

Jak zmienia się Google? (Fot. Business Insider)
Jak zmienia się Google? (Fot. Business Insider)

Ciekawe, czy za kolejne cztery lata na podobnym screenie będzie jeszcze miejsce na zielony kolor?

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.