Facebook nie działał? Tak, „coś” się stało!

Facebook nie działał? Tak, „coś” się stało!19.06.2014 13:19
Zdjęcie Facebook pochodzi z serwisu Shutterstock
Adam Bednarek

Owszem, nie jest to afera, która odmieni nasze życie, ale też trudno jest stwierdzić, że taka mała awaria na nas nie wpływa.

Facebook nie działał przez pół godziny. Każdy, kto około dziesiątej próbował dostać się na stronę, widział smutny komunikat. Problem dotyczył nie tylko nas, ale też Hiszpanów czy Ukraińców.

Po trzydziestu minutach wszystko wróciło do normy. Choć awaria była krótka, to niektórzy zdecydowali się o niej napisać, jak na przykład NaTemat.pl. I przez to pojawiły się między innymi takie komentarze:

*Normalnie jakby odłączyli respiratory podtrzymujące życie! Takie to ważnie, że artykulik trzeba machnąć?!

(...)

"Całe szczęście awaria trwala ledwie pół godziny." Na szczęście dla kogo ? To chyba nie tragedia.. Nie wiem, ale dużo osób umie sobie wyobraźić funkcjonowanie bez facebooka i to nie tylko przez pół godziny.*

Zdjęcie pochodzi z serwisu Shutterstock
Zdjęcie pochodzi z serwisu Shutterstock

To prawda – bez Facebooka da się żyć

Podobnie jak bez mleka w kawie, książki w czasie podróży czy telefonu. Może to są nasze małe nałogi, a może tych rzeczy potrzebujemy. I jeżeli przez chwilę coś nie działa albo wspomnianego mleka w lodówce brakuje, to cały „rytm” dnia się wali.

Możemy dyskutować o tym, czy nasze uzależnienie od pewnych przedmiotów i czynności wpływa na nas dobrze, czy nie. Zgodzimy się jednak, że wpływa, więc skoro „odcięło” nas od Facebooka, to coś ważnego się jednak wydarzyło.

Facebook to nie tylko „strata czasu”, ale też zwykłe kontakty. W sprawach redakcyjnych częściej kontaktujemy właśnie na „Fejsie”, a nie przez maile. Awaria portalu planów nam nie pokrzyżowała, bo są jeszcze maile czy telefony, ale...

No właśnie – niektórym mogła życie utrudnić. Znowu trzeba robić krok do tyłu. Jesteśmy przyzwyczajeni, że Facebook działa i na czacie szybko załatwimy, co trzeba. Tymczasem przez pół godziny trzeba było korzystać ze starych rozwiązań.

Traktuję awarię Facebooka jak brak cukru albo herbaty. Zawsze jest, nagle okazuje się, że nie ma. I się denerwuję, choć przecież doskonale wiem, że zamiast tego mogę wypić nieposłodzone albo napić się zwykłej wody.

Co z tego, że mam alternatywę, skoro brakuje mi „podstawy”. W tym rzecz.

Zdjęcie Social media pochodzi z serwisu Shutterstock
Zdjęcie Social media pochodzi z serwisu Shutterstock

Tak, nie wyobrażamy sobie życia bez Facebooka. I na pewno nie uważam, żeby to było złe. Facebook zastępuje nam wiele różnych usług, umożliwia kontakt, jest faktycznie potrzebny. Podobnie jak dostęp do Internetu czy po prostu prądu.

Dlatego wkurza mnie hipokryzja Internautów: gdyby w trakcie dnia zabrakło prądu przez pół godziny lub przez godzinę nie można byłoby skorzystać z Sieci, na pewno by się wkurzali. Kiedy jednak Facebook nie działa, wielu się śmieje: „a po co ci to?!”.

Widocznie jest niezbędny. I dlatego nie lekceważyłbym tego, że przez jakiś czas serwis nie działał. Za to warto pamiętać, że niektórym takie usługi są potrzebne. I to nigdy nie jest dobre, gdy coś, co mamy na co dzień, nagle nas opuszcza. Nawet na chwilę.

Takie czasy. Ale naprawdę nie widzę powodów do narzekań.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.