Facebook uruchamia usługę geolokalizacyjną

Facebook uruchamia usługę geolokalizacyjną19.08.2010 16:58
Wojciech Usarzewicz

Po długich oczekiwaniach, Facebook w nocy z 18 na 19 sierpnia uruchomił usługę geolokalizacyjną "Places", co aktualnie jest przodującym tematem we wszystkich serwisach o Social Media. Zarówno w rozwiązaniach technologicznych, jak i nazwie nowej usługi nie ma nic oryginalnego, jednak z uwagi na wielkość niebieskiego giganta, nowa funkcja może zagrozić pozycji rozwijającego się Foursquare.

Po długich oczekiwaniach, Facebook w nocy z 18 na 19 sierpnia uruchomił usługę geolokalizacyjną "Places", co aktualnie jest przodującym tematem we wszystkich serwisach o Social Media. Zarówno w rozwiązaniach technologicznych, jak i nazwie nowej usługi nie ma nic oryginalnego, jednak z uwagi na wielkość niebieskiego giganta, nowa funkcja może zagrozić pozycji rozwijającego się Foursquare.

Aktualnie Places działają jedynie w Stanach Zjednoczonych, pozostałe kraje kilka dni jeszcze poczekają - choć już teraz doskonale wiemy, jak to wszystko działa. Po uruchomieniu Facebookowej aplikacji dla iPhona, lub po wejściu przez inne urządzenia mobilne na stronę touch.facebook.com, zostaniemy zapytani o zgodę na udzielenie informacji o naszej lokalizacji.

Wtedy FB wykryje czy w danej okolicy są jakieś miejsca zarejestrowane w bazie danych, a jeśli są, zapyta czy chcemy się tam "zameldować" - ot, i cała filozofia. A jeśli danego miejsca nie ma w bazie, wtedy każdy użytkownik może je sobie dodać, tym samym powiększając zasób lokalizacji. Oczywiście istnieje jeszcze funkcja oznaczania podejrzanych miejsc, lub takich nieistniejących i fałszywych.

Dodatkowo, jeśli w naszej okolicy znajdują się inne osoby "zameldowane", które znamy, Facebook nam to wyświetli. Ciekawa opcja do śledzenia naszych znajomych. Na tym jednak nie koniec. FB zapewnia, że współpracuje z serwisami takimi jak FourSquare, Gowalla i Booyah (to wszystko klony Brightkite) w celu integracji swoim meldunków, z tamtymi meldunkami - by wszyscy doskonale wiedzieli, gdzie jesteś.

Dla developerów i właścicieli firm przygotowano również zestaw narzędzi, dzięki którym mogą zarejestrować lokację swojej firmy w ramach "Miejsc" - nie jest to jednak takie łatwe, bowiem z uwagi na charakter lokacji, wymaga dodatkowej weryfikacji.

Niebieski gigant, choć jeszcze nie ogłosił szczegółów, planuje wydać dodatkowe aplikacje przeznaczone na system Android, czy BlackBerry.

Oczywiście dalej pojawiają się problemy związane z prywatnością i skomplikowanymi ustawieniami tejże. Standardowo, nasze "meldunki" widoczne są tylko dla znajomych, jendak jak zwykle chaos w opcjach nie pozwala nam dokładnie określić, kto i co zobaczy. Ale na to chyba już nic nie poradzimy.

Amerykanie już nową funkcjonalnośc testują, tymczasem Polakom i innym mieszkańcom Europy pozostaje czekać na udostępnienie "Miejsc" w naszym kraju, by ocenić, jak i czy w ogóle to działa.

Źródło: Ars TechnicaMashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.