Facebook wejdzie na giełdę już 17 maja?

Facebook wejdzie na giełdę już 17 maja?19.04.2012 12:47
Nowojorska giełda (Fot. Flickr/crazyoctopus/Lic. CC by-nd)
Michał Michał Wilmowski

TechCrunch twierdzi, że już wie, kiedy społecznościowy gigant zadebiutuje na giełdzie. 17 maja, a jeśli nie zdąży do tego czasu, to 24 maja. To niewątpliwie długo oczekiwany dzień, ale czy będzie to dzień, w którym zmieni się porządek świata?

TechCrunch twierdzi, że już wie, kiedy społecznościowy gigant zadebiutuje na giełdzie. 17 maja, a jeśli nie zdąży do tego czasu, to 24 maja. To niewątpliwie długo oczekiwany dzień, ale czy będzie to dzień, w którym zmieni się porządek świata?

Liczne źródła zbliżone do Facebooka podały TechCrunchowi datę długo oczekiwanego IPO: 17 maja. Do tego czasu SEC (Komisja Papierów Wartościowych) powinna dać radę z papierkową robotą, również tą dotyczącą przejęcia Instagramu.

Ta data byłaby zgodna z tym, co mówiono wcześniej: że Facebook wejdzie na giełdę w trzecim tygodniu maja. Są też źródła, które mówią o 24 maja – taką datę podało CNBC. Tak czy siak poczekamy najwyżej kilka tygodni.

Jest możliwe, że Komisja Papierów Wartościowych nieco wydłuży okres oczekiwania, bo od firm debiutujących na parkiecie wymaga się zawsze milczenia przed debiutem. Facebook oficjalnie go nie łamie, ale tych nieoficjalnych plotek pojawia się za dużo.

Jaka będzie wycena jednej z najbardziej gorących firm branży IT? Najpierw mówiło się o 100 mld dolarów, teraz chodzą słuchy, że jednak trochę mniej. Niektóre źródła twierdzą, że Facebook zamierza uzyskać 10 mld dolarów z giełdy i w ten sposób podnieść wycenę firmy do 100 mld dolarów.

Godzina prawdy już za jakiś miesiąc. Wejście Facebooka na giełdę nie bez powodu jest długo oczekiwane – pokaże, w jakiej kondycji jest branża. Ostatnie debiuty giełdowe firm z branży IT były średnio udane, ale też nie było wśród nich takiego giganta jak Facebook.

Niezależnie od tego, jakie skutki będzie mieć dla firmy i dla całej branży IPO Facebooka, będzie to jeden z największych debiutów giełdowych w branży, a także jedno z najważniejszych wydarzeń w biznesie w 2012 roku.

Źródło: TechCrunch

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.