Facebook wprowadza nową funkcję. Jak działa subskrypcja?

Facebook wprowadza nową funkcję. Jak działa subskrypcja?15.09.2011 17:20
Facebook pomoże śledzić aktywność innych użytkowników (Fot. Flickr/deltaMike/Lic. CC by)

Nie ma nic lepszego dla klientów niż konkurencja. Choć Google+ po efektownym starcie wydaje się stać w miejscu, Facebook nie może lekceważyć konkurenta. Efekt? Coraz większa liczba szybko wdrażanych i ułatwiających życie funkcji. Zobacz kolejną z nich.

Co to jest subskrypcja?

Subskrypcja służy do pobierania od użytkowników ich adresów e-mail w celu wysyłania im określonych informacji (np. newslettera czy ofert handlowych). Mechanizm subskrypcji działa także w odwrotną stronę i umożliwia użytkownikom wypisanie się z listy mailingowej w dowolnym momencie.

Nie ma nic lepszego dla klientów niż konkurencja. Choć Google+ po efektownym starcie wydaje się stać w miejscu, Facebook nie może lekceważyć konkurenta. Efekt? Coraz większa liczba szybko wdrażanych i ułatwiających życie funkcji. Zobacz kolejną z nich.

Facebook uruchomił testy nowej usługi. Profile  użytkowników wzbogacone został o dodatkowy przycisk – Subskrybuj. Kliknięcie go pozwala na śledzenie aktywności użytkownika, który nie jest naszym znajomym.

Internauta, którego aktywność postanowiliśmy śledzić, zostanie o tym powiadomiony. Aby udostępnić innym subskrybowanie własnych treści, trzeba uruchomić nową funkcję. Można to zrobić w tym miejscu.

Nowa funcja Facebooka
Nowa funcja Facebooka

Jest to funkcja zbliżona do tego, co oferuje Google+ czy Twitter. Aby nie zaśmiecać naszej Tablicy zbyt dużą ilością zbędnych informacji, Facebook umożliwia filtrowanie treści, pochodzących od subskrybowanych użytkowników.

Opcje subskrypcji
Opcje subskrypcji

Nowa opcja wydaje się interesująca zwłaszcza z punktu widzenia tych osób, które publikując atrakcyjne, cieszące się zainteresowaniem innych internautów, wpisy. Subskrypcja sprawi, że nie będzie trzeba zaprzyjaźniać się, aby mieć do tych treści łatwy dostęp.

Subskrypcja, połączona z opisywanymi przez Michała zmianami na listach znajomych, daje bardzo duże możliwości personalizacji i kontroli nad publikowanymi treściami. Trudno w tym wypadku nie dostrzec analogii z kręgami Google+.

Jeden z największych atutów serwisu społecznościowego Google'a stał się tym samym dostępny również na Facebooku. Walka serwisów społecznościowych rozwija się w najlepsze. Ciekawe, jaką funkcją odpowie Google+?

Źródło: All Facebook

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.