Facebook zniknie do 2020 roku? Pojawiają się takie głosy

Facebook zniknie do 2020 roku? Pojawiają się takie głosy06.06.2012 12:07
Kłopoty w raju? (Fot. Flickr/Crunchies2009/Lic. CC by-nd)
Michał Michał Wilmowski

Jeszcze tylko kilka lat sukcesów przed Facebookiem? Eric Jackson, założyciel funduszu inwestycyjnego Ironfire Capital, jest zdania, że do 2020 roku zapomnimy o dziele życia Marka Zuckerberga. Owszem, serwis wciąż będzie istniał, ale będzie w podobnym stanie co dzisiaj Yahoo.

Jeszcze tylko kilka lat sukcesów przed Facebookiem? Eric Jackson, założyciel funduszu inwestycyjnego Ironfire Capital, jest zdania, że do 2020 roku zapomnimy o dziele życia Marka Zuckerberga. Owszem, serwis wciąż będzie istniał, ale będzie w podobnym stanie co dzisiaj Yahoo.

Jeszcze miesiąc temu uznano by za wariata kogoś, kto wieszczy upadek Facebooka. Dziś sytuacja jest jednak inna. Rano w dniu debiutu na giełdzie akcje serwisu szły po 38 dolarów za sztukę. Ale szybko zaczął się spadek. I Facebookowi spada do dziś: ostatnio cena jego akcji wynosiła niecałe 27 dolarów.

Stąd też nie dziwi, że inwestorzy i analitycy wieszają na Facebooku psy. Warren Buffet już przed IPO mówił, że w akcje Facebooka nie zainwestuje, wielu jednak się z nim nie zgadzało. Dziś nastroje są znacznie mniej optymistyczne.

Mashable cytuje mocną wypowiedź Erica Jacksona z funduszu inwestycyjnego Ironfire Capital dla CNBC:

Za pięć do ośmiu lat oni znikną w ten sam sposób, w jaki zniknęło Yahoo. Yahoo wciąż zarabia pieniądze, wciąż jest dochodowe, wciąż ma 13 tys. pracowników, ale jego wartość to dziś 10% wartości z 2000 roku. Yahoo zniknęło i to pod każdym względem.

Czemu Facebook nie będzie się liczył w 2020 roku? Bo świat nowych technologii się zmienia, a ekipa Zuckerberga nie wydaje się za tymi zmianami nadążać. Owszem, zapowiadają, że skupią się na urządzeniach mobilnych, ale może być po prostu za późno. Inni skupili się już wcześniej. Jackson raz jeszcze:

Facebook może kupić szereg firm mobilnych, ale oni wciąż są dużą, ciężką stroną internetową – i tym różnią się od aplikacji mobilnej.

Innymi słowy, Facebook to inna epoka. Epoka, która przechodzi do przeszłości. Nie będzie nigdy synonimem Internetu, będzie tylko popularnym swego czasu serwisem społecznościowym, który przestał być seksowny.

Takie głosy pojawiają się coraz częściej i trudno im odmówić racji. Debiut giełdowy uwypuklił słabości Facebooka – i choć wciąż jest to zarabiający miliardy gigant, to jednak widać, że powoli co innego zaczyna być na topie. Nie ma jednej wielkiej firmy, która mogłaby zagrozić Facebookowi, ale pojawia się mnóstwo ciekawych startupów, szybko zdobywających fragmenty rynku, które mógłby mieć Facebook.

Zuck wydał miliard na Instagram, tym samym eliminując jedno z zagrożeń, tylko co z tego, skoro takich zagrożeń są dziesiątki. Samych serwisów, o których mówi się, że to Instagram dla plików wideo, jest przynajmniej kilkanaście (i mam tu na myśli wyłącznie te, które są już popularne w Sieci). Ciekawe aplikacje wyrastają jak grzyby po deszczu.

Facebook oczywiście nieraz pokazał, że potrafi, ale wydaje się, że w tej nowej rzeczywistości jednak trochę się gubi. Tak jak Google gubił się przy kolejnych próbach stworzenia popularnego serwisu społecznościowego.

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.