Fani Apple'a kontratakują. Zobacz, jak nabijają się z Samsunga

Fani Apple'a kontratakują. Zobacz, jak nabijają się z Samsunga17.09.2012 12:10
Apple vs Samsung
Wojtek Wowra

W związku z premierą iPhone'a 5 Samsung rozpoczął odważną kampanię reklamową, w której śmieje się z nowego telefonu Apple'a. Na odpowiedź fanów firmy z Cupertino nie trzeba było długo czekać.

W związku z premierą iPhone'a 5 Samsung rozpoczął odważną kampanię reklamową, w której śmieje się z nowego telefonu Apple'a. Na odpowiedź fanów firmy z Cupertino nie trzeba było długo czekać.

Od paru dni w Sieci można natknąć się na reklamy Samsunga, których celem jest ośmieszenie nowego iPhone'a 5. Na Facebooku aż roi się od śmiesznych zrzutów ekranu, takich jak np. ten:

Reklama w Google'u
Reklama w Google'u

Nie brakuje również autorskich, zabawnych grafik, których celem jest wyśmianie nowego produktu Apple'a. Zobaczcie jak prezentuje się iPhone 20:

iPhone 20
iPhone 20

Największe zamieszanie wywołała jednak krążąca po Internecie grafika porównująca funkcje iPhone'a 5 i Samsunga Galaxy S III - ostatniej premiery koreańskiej firmy:

Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/09/samsungad308485.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/09/samsungad308485.jpg)

Hasło głosi: "Nie musisz być geniuszem". Później następuje porównanie obu modeli telefonów, wszystko podsumowuje stwierdzenie: "Następna duża rzecz jest już dostępna".

Kiedy zobaczyłem tę grafikę po raz pierwszy, pomyślałem: "Samsung wygrał tę bitwę. Reklama genialnie trafia w sedno". Nie doceniłem jednak fanów Apple'a ;). Oto co pojawiło się w Sieci w trakcie weekendu:

Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/09/original308485.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/09/original308485.jpg)

W serwisie Gizmodo znajdziecie jeszcze kilka innych antyreklam przygotowanych przez miłośników iPhone'a. Ta powyższa jest szczególnie trafna, bo nabija się z najwyżej przeciętnej jakości obudowy nowego Samsunga.

Grzechem byłoby w tym miejscu nie wspomnieć o świetnej reklamie Koreańczyków, która pojawiła się niecały rok temu. Samsung przedstawił w niej miłośników Apple'a jako zblazowanych hipsterów z klapkami na oczach.

Samsung Galaxy S II (The Next Big Thing) Commercial

Kto w tym sporze ma rację? Można by nad tym dyskutować godzinami (mam nadzieję, że będziecie to robić w komentarzach). W aktualnej odsłonie wojny między Samsungiem a Apple'em warto jedynie zwrócić uwagę na jedną różnicę. Akcja Koreańczyków jest najwyżej marketingowym majstersztykiem, akcja Apple'a to oddolna inicjatywa fanów marki (przynajmniej wszystko na to wskazuje).

Być może faktycznie część użytkowników iPhone'a to fanatycy. Ale to właśnie oni decydują o sile marki z Cupertino.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.