Foobar2000 na Kickstarterze

Foobar2000 na Kickstarterze12.04.2014 12:50
Adam Bednarek

Na pierwszy rzut oka pomysł twórców jest dobry, choć chyba o kilka lat spóźniony. Ale może sama nazwa to klucz do sukcesu?

Wersja mobilna Foobar2000 kosztować ma nas... 60 tysięcy funtów. Właśnie tyle twórcy potrzebują, by odtwarzacz muzyczny trafił na sprzęty z iOS czy Androidem.

Drogo, prawda? Tym bardziej że wielu właścicieli przyzwyczaiło się do tego, że muzyki na swoich smartfonach słucha np. na Spotify. Klasyczne odtwarzacze nie są już tak popularne i... potrzebne? W końcu mamy streamowanie.

Na razie jest kiepsko. Wprawdzie zbiórka się dopiero rozpoczęła, ale trochę ponad 600 funtów to nie jest imponujący wynik. Tym bardziej że twórcy chcą co najmniej 60 tysięcy.

A co zrobią, gdy uzbierają więcej? Za 120 tysięcy funtów stworzą „social foobar2000”, dzięki czemu będzie można integrować się z innymi użytkownikami. Sprawdzimy, jakie utwory są najpopularniejsze czy też dostaniemy powiadomienia o nowych płytach. Miłe, ale to nic nowego.

180 tysięcy funtów niezbędne jest, by Foobar2000 zintegrowany był z... chmurą. Muzyka z komputera, Dropboksa, Google Drive czy sklepu? Żaden problem. Wszystko byłoby w jednym miejscu i działało na różnych urządzeniach.

Tylko czy tego naprawdę potrzebujemy? Foobar2000 na pecetach stał się popularny, bo po prostu był zwykłym, łatwym w obsłudze odtwarzaczem. Twórcy nie przekombinowali, dali nam tylko słuchać muzyki.

Sentyment jest więc duży, ale czy na tyle, by twórcy zebrali 60 tysięcy funtów?

Niestety wygląda na to, że to zwykłe naciąganie fanów. Foobar to marka, ale jednak przemijająca. Gdyby cena byłaby mniejsza, to być może cel udałoby się zrealizować, ale 60 tysięcy funtów za przeniesienie aplikacji na sprzęty mobilne? Kogoś poniosła fantazja. Albo chce wykorzystać znaną nazwę...

Dlatego na Foobara na Kickstarterze warto patrzeć pod tym względem – jak radzi sobie znana i lubiana marka, która dziś ma do zaoferowania... niewiele. Czy w takim razie sentyment wystarczy? Mam nadzieję, że nie – niech to będzie ostrzeżenie dla tych, którzy planują podobne akcje.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.