Foursquare idzie w turystykę

Foursquare idzie w turystykę29.05.2010 18:43
Wojciech Usarzewicz

Foursquare idzie jak burza, dodając coraz to nowsze funkcjonalności i oferując coraz więcej ciekawych lokacji dla swoich użytkowników. Po pionierskim "występie" miasta Chicago w "czworokącie", dziś amerykański stan Pennsylvania rozpoczął swoistą akcję promocyjną właśnie przez serwis Foursquare - tym samym geolokalizacyjny hit ostatnich tygodni zaczyna trudnić się turystyką - w pewnym sensie.

Foursquare idzie jak burza, dodając coraz to nowsze funkcjonalności i oferując coraz więcej ciekawych lokacji dla swoich użytkowników. Po pionierskim "występie" miasta Chicago w "czworokącie", dziś amerykański stan Pennsylvania rozpoczął swoistą akcję promocyjną właśnie przez serwis Foursquare - tym samym geolokalizacyjny hit ostatnich tygodni zaczyna trudnić się turystyką - w pewnym sensie.

Foursquare oferuje wlepki - czyli wirtualne nagrody dla użytkowników, którzy aktywnie korzystają z serwisu, meldując się w określonych lokacjach. VisitPA - oficjalna strona poświęcona turystyce Pennsylvanii - przygotowała trzy takie wlepki. Mają one zachęcać użytkowników do zwiedzania całego stanu, odwiedzania i oceniania najlepszych sklepów czy restauracji. Tego typu zabieg marketingowy ma szansę przejść, wiadomo bowiem jak bardzo ludzie lubują się w zdobywaniu kolejnych wirtualnych nagród.

Dodatkowo, VisitPA przygotowało całą masę informacji na temat różnych regionów swojego stanu, co ma rozwijać zakres wiedzy użytkowników na temat tego zakątka USA. Wystarczy dorzucić do tego trochę kodów kreskowych w trybie off-line, aplikację do ich dekodowania, połączyć to z Foursquare i już mamy całkiem przyjemny mechanizm dla pragnących wrażeń turystów.

Pomysły wprowadzone przez VisitPA pokazują, jakie wielkie możliwości ma Foursquare. Teraz czekam już tylko na stronę, która właśnie dzięki "czworokątowi" uatrakcyjni terenowe gry RPG. Do czego jeszcze geolokalizacja na poziomie może się przydać? Macie jakieś sugestie?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.