Gadu-Gadu wprowadza wielkie reklamy

Gadu-Gadu wprowadza wielkie reklamy10.09.2009 12:48
Andrzej Biernacki

Twórcy komunikatora Gadu-Gadu zaczęli emisję nowego, dużego banera reklamowego. Ma on 800 na 600 pikseli - na popularnych monitorach (1024x768, 1280x800) zajmuje więc prawie cały ekran.

Twórcy komunikatora Gadu-Gadu zaczęli emisję nowego, dużego banera reklamowego. Ma on 800 na 600 pikseli - na popularnych monitorach (1024x768, 1280x800) zajmuje więc prawie cały ekran.

Baner jest sporo większy od dotychczasowego rekordzisty GG Network, który miał 400 na 256 pikseli. Spółka podała, że ciągu jednego tylko dnia nowa reklama dotarła do prawie pięciu milionów ludzi.

Kliknięto w nią ponad milion razy. Nie jest jednak do końca jasne, jaki odsetek tych wejść był faktycznie zamierzony. Wielu internautów zapewne nie wiedziało jak poradzić sobie z nowym banerem gigantem.

Kilka dni temu Internet Standard opisywał nowy trend polegający na ciągłym zwiększaniu rozmiarów reklam w sieci. Coraz większą popularnością cieszą się:

  • fixed panele (336x700) - stale widoczne w tym samym miejscu okna przeglądarki niezależnie od przewijania w dół lub górę
  • XXL boksy (468x648) - rozwijające się do rozmiarów dwa razy większych - 936x648
  • pushdowny (970x418) - które po kilku sekundach wracają do mniejszych rozmiarów - 970x66.

Portale tłumaczą, że użytkownicy korzystają z coraz większych monitorów. Jacek Tryzno, zastępca dyrektora pionu marketingu i sprzedaży reklam w Wirtualnej Polsce powiedział:

[cytat]Technologia internetowa dynamicznie się rozwija, wzrastają rozdzielczości, z których korzystają użytkownicy, rośnie także powierzchnia strony WWW widoczna na ekranie komputera. Naturalnym trendem jest zatem zwiększanie formatów reklamowych.[/cytat]

Nieoficjalnie wiadomo, że specom od marketingu po prostu skończyły się pomysły na zwiększanie ilości kliknięć i dlatego postawili na wielkość, a nie jakość. Gigantyczne banery łatwiej przebijają się przez natłok reklam w serwisach WWW.

Brokerzy nie rozumieją, że kliknięcia w reklamę wcale nie są najważniejsze. Jakiś czas temu pisaliśmy w naszym blogu:

[cytat]Zbadano 80 kampanii reklamowych 50 dużych marek przeprowadzanych na 200 najczęściej odwiedzanych stronach w sieci. Okazało się, że tydzień po zobaczeniu reklamy internauci wyszukiwali markę o 50 proc. częściej, a po czterech było to wciąż 38 proc. częściej niż przed kampanią. Przełożyło się to oczywiście na wizyty na stronie.[/cytat]

Takie wizerunkowe akcje wymagają jednak cierpliwości. Ich rezultaty są trudniejsze do zmierzenia. Dlatego spece od marketingu podchodzą do tych inicjatyw z dystansem.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.