Galaxy Gear S2: flagowy smartwatch Samsunga

Galaxy Gear S2: flagowy smartwatch Samsunga15.07.2016 07:30
Łukasz Skałba

Każdy szanujący się producent posiada w swojej ofercie co najmniej jedno urządzenie wearables. Samsung posiada ich nawet kilka, ale dzisiaj skupię się na flagowym zegarku firmy - Galaxy Gear S2.

Wzornictwo i wykonanie

Poprzednia generacja smartwatcha Gear S miała lekko zakrzywiony ekran w kształcie prostokąta. Tym razem Samsung postawił na sprawdzony kształt cyferblatu - koło. Ludzie nieobeznani z nowymi technologiami mogą więc na pierwszy rzut oka pomylić S2 ze zwykłym analogowym zegarkiem. Tym bardziej, że wirtualnych tarcz do wyboru mamy całe mnóstwo - od minimalistycznych, poprzez tradycyjne, aż do wszystkomających. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Wybór mamy także w przypadku hardware’u. Urządzenie dostępne jest bowiem w dwóch wersjach - zwykłej oraz classic. Koperta tej pierwszej ma bardziej futurystyczny kształt, a jej domyślny pasek jest wykonany z tworzywa sztucznego.

Classic z kolei ma ząbkowaną krawędź, jest lżejszy i mniejszy oraz ma pasek z prawdziwej skóry. Możemy go jednak w każdej chwili wymienić na dowolny inny, gdyż ta wersja S2 ma standardowy zaczep o szerokości 20 mm. Użytkownicy wersji zwykłej będą się musieli zadowolić dedykowanymi paskami ze sklepu Samsunga.

Ekran Gear S2 ma przekątną 1,2 cala i zagęszczenie pikseli 302 PPI. Został on wykonany w technologii AMOLED, a więc czerń nie świeci, a kontrast jest nieskończony. Zmniejsza to znacząco zapotrzebowanie urządzenia na energię, gdyż czarne piksele są po prostu wygaszone. Samsung dobrze tą właściwość wykorzystał, tworząc oprogramowanie w którym dominuje właśnie czerń.

Oprogramowanie i nawigacja po interfejsie

Samsung w przeciwieństwie do większości swoich konkurentów nie postawił na uniwersalną i otwartą platformę Android Wear, a na swoje autorskie rozwiązanie - Tizen OS. Jest to system, który w przeciwieństwie do Android Wear, w pełni wspiera okrągły ekran i świetnie wykorzystuje możliwości jakie daje.

Ikonki poszczególnych aplikacji umieszczone są na okręgu, a wybieramy je za pomocą specjalnego… pierścienia. Jako, że ciężko korzystać z tak małego ekranu za pomocą dotyku (zasłaniamy palcem pół ekranu), Samsung wpadł na pomysł, aby do nawigacji po interfejsie użyć ruchomej obręczy smartwatcha. Podobno działa to bardzo intuicyjnie i sprawnie.

Tizen OS jest niezwykle szybki i bardzo intuicyjny. Niestety, oferuje dużo mniej aplikacji niż Android Wear. Zastanawiając się więc nad kupnem smartwatcha powinniśmy zadać sobie pytanie - na czym nam najbardziej zależy? Czy ważniejsza jest dla nas prostota obsługi czy otwartość i tysiące aplikacji?

Na sportowo

Gear S2 rozpoznaje aktywność, zlicza kroki, motywuje do ruchu, pozwala na logowanie ilości wypitej wody i kawy oraz mierzy nasze tętno - albo po ręcznym odpaleniu pulsometru, albo w wybranych odstępach czasu. Miło, że Samsung nie zapomniał o tym elemencie. Sportowcy docenią go bez dwóch zdań.

Ta sama grupa użytkowników będzie jednak zawiedziona brakiem modułu GPS. Oznacza to tyle, że na treningi powinniśmy zabierać ze sobą, oprócz zegarka, również smartfona.

Bateria, łączność i cena

Bateria Gear S2 wystarcza na około 2 dni pracy. Spora w tym zasługa ekranu AMOLED, którego czarne piksele nie pobierają energii. Jeśli chodzi o łączność, to zegarek Samsunga może komunikować się z siecią za pomocą WiFi, a ze smartfonem lub innymi akcesoriami - za pomocą Bluetooth. Urządzenie ma również antenę NFC, która umożliwia na przykład płatności zbliżeniowe.

Zegarek Samsung Gear S2 nie należy do tanich urządzeń. Wersja zwykła kosztuje obecnie około 1000 zł, a wersja classic - około 1250 zł. Co dostaniemy za taką kwotę? Eleganckiego smartwatcha charakteryzującego się udanym designem i przemyślanym oprogramowaniem. Cieszy nowatorski sposób sterowania pierścieniem oraz obecność pulsometru. Martwi natomiast - brak modułu GPS.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.