Gitarzysta Radiohead: ludzie nie potrzebują jakości lepszej od MP3

Gitarzysta Radiohead: ludzie nie potrzebują jakości lepszej od MP304.09.2009 12:20
Fot. SXC
Andrzej Biernacki

Johnny Greenwood, klawiszowiec i gitarzysta grupy Radiohead, powiedział to, co boją się powiedzieć inni artyści oraz koncerny muzyczne: że 90% ludzkiej populacji słoń na ucho nadepnął ;).

Johnny Greenwood, klawiszowiec i gitarzysta grupy Radiohead, powiedział to, co boją się powiedzieć inni artyści oraz koncerny muzyczne: że 90% ludzkiej populacji słoń na ucho nadepnął ;).

Muzyk stwierdził, że jakość oferowana przez pliki MP3 jest wystarczająca dla młodego pokolenia. Nie potrzebuje ono płyt CD, ani bezstratnych formatów w rodzaju APE czy FLAC.

Greenwood wyjaśnił:

[cytat]Mieliśmy kilka skarg na niewystarczająco wysoką jakość empetrójek, które znalazły się w naszym ostatnim albumie. Niektórzy sugerowali, że powinniśmy skorzystać z FLAC-a.[/cytat]

Artysta stwierdził, że ludzie, którzy wiedzą, co to jest FLAC i mają na jego temat radykalne opinie całkowicie zatracili się w świecie hi-fi i zapewne wydali mnóstwo pieniędzy na sprzęt audio.

Osobników tych i tak nie zadowoli nic prócz klasycznej płyty audio. Radiohead tymczasem promuje sieciowe wydawnictwa, unika też jak ognia współpracy z wytwórniami muzycznymi.

Dlatego pliki nadal będą wydawane w formacie MP3. Greenwood zarzuca jedynie temu standardowi, że zatomizował muzykę, zmienił zasady gry i sposób słuchania.

Dawniej ludzie zwracali uwagę na każdy szczegół i celebrowali zakup kolejnego albumu. Dziś mają w komputerach tysiące plików. Kilkaset więcej czy mniej nie robi specjalnej różnicy.

Pod wpływem "płaskiego" brzmienia zmieniają się także gusta. Podobnie było z gadżetami. Najpierw wprowadzono na rynek błyszczące, fortepianowe monitory i komórki, a potem przeprowadzono badania z których wynikło, że ludzie je polubili.

Gitarzysta Radiohead ma rację. Większości ludzi MP3 faktycznie wystarczy. Nie zauważą oni różnicy między profesjonalnie zakodowanym plikiem a płytą CD.

Nie oznacza to jednak, że srebrne krążki są skazane na wymarcie. Zajmą pozycję podobną do papierowych gazet. Staną się produktem dla muzycznej inteligencji.

Źródło: ReadWriteWeb

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.