Google: Apple stało się “Wielkim Bratem”

Google: Apple stało się “Wielkim Bratem”24.05.2010 08:21
Jakub Poślednik

Pamiętacie jak Apple porównywało IBM do Wielkiego Brata w słynnej reklamie Maca - “1984”? Dziś Google twierdzi, że Apple samo stało się tym z czym walczyło. Czasy się zmieniają…

Pamiętacie jak Apple porównywało IBM do Wielkiego Brata w słynnej reklamie Maca - “1984”? Dziś Google twierdzi, że Apple samo stało się tym z czym walczyło. Czasy się zmieniają…

W swoim przemówieniu do developerów na corocznej konferencji w San Francisco w poprzednim tygodniu, Vic Gundotra - wiceprezydent ds. inżynierii Google, porównał kalifornijską firmę do Wielkiego Brata, kilkukrotnie serwując słuchaczom zawoalowane odniesienia do Apple. Wyjaśniając dlaczego Google zdecydowało się wejść na rynek telefonów komórkowych, pokazał poniższe zdjęcie odnoszące się do słynnej reklamy Apple.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/05/GoogleIOconferenceNottheFutureWeWantslide580x4241.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/05/GoogleIOconferenceNottheFutureWeWantslide580x4241.jpg)

[cytat]Gdyby Google nie zareagowało, mielibyśmy przed sobą drakońską przyszłość gdzie jedynym wyborem byłyby - jeden człowiek, jedna firma, jedno urządzenie i jeden operator (w USA iPhone jest oficjalnie dostępny tylko w AT&T - red.). nie chcemy takiej przyszłości. Jeśli wierzycie w otwartość, w wolny wybór i dostępną dla każdego innowację, witamy w Androidzie - mówił do developerów Gundotra.[/cytat]

Nie mógł wyrazić się jaśniej. Poza updatem Androida do wersji 2.2 (nazwanej “Froyo”, czyli mrożony jogurt - FROzen YOgurt - naprawdę sprytne ;), Google zaprezentowało prototyp własnej telewizji. Cóż, wielu dziennikarzy postrzega ten ruch jako pójście w ślady Apple, mimo, że Apple TV nigdy nie odniosło wielkiego sukcesu.

1984 Apple's First Macintosh Commercial

Oryginalna reklama wprowadzająca na rynek komputery Macintosh znana jako “1984”, miała milion dol. budżetu, została wyreżyserowana przez Ridleya Scott’a i pojawiła się w amerykańskiej telewizji tylko raz - 22 stycznia 1984 roku. 60-sekundowy spot porównywał wtedy prawie nieznaną firmę Apple do wszechobecnego wtedy IBM, przez odniesienia do książki George’a Orwell’a “Rok 1984” która opowiada o totalitarnym społeczeństwie rządzonym przez byt określany jako “Wielki Brat”. Reklama zdobyła rzesze fanów i odbiła swoje piętno na społeczeństwie, do dziś pozostając niedoścignionym przykładem wielu klasycznych technik marketingowych.

Po tym co zobaczyliśmy na googlowskiej konferencji I/O (Froyo, zapowiedź Androida na tabletach, Apple TV), firma z Mountain View zamierza bezpośrednio konkurować z Apple. Cóż, jeśli dobrze rozumiem co się dzieje, to Steve może pożegnać się ze swoją wizją całkowitej kontroli nad użytkownikami, używanymi przez nich aplikacjami oraz ich osobistymi gustami (choćby co do pornografii). Cóż w obecnej sytuacji rynkowej, Google jest chyba jedyną firmą która jest na tyle dynamiczna i równocześnie popularna, żeby dotrzymać kroku Apple w wielopłaszczyznowych wojnach technologicznych (OSy, przeglądarki, oprogramowanie do smartphonów, smartphony, aplikacje itd.). Z drugiej strony, frontalny atak Google sugeruje, że jedna firma wcale nie jest lepsza od drugiej a obydwie walczą oczywiście o wpływy i pozycję na rynku. W końcu czym różni się jeden Wielki Brat od dwóch Wielkich Braci? Wiekszym wyborem? Nie sądzę.

p.s. Dla wszystkich którzy trochę sprechen englisz, pod spodem prezentujemy pełne nagranie przemówienia Vica Gundotry. Jak zwykle opowiada ciekawie, warto więc posłuchać (bierzcie uwagę na propagandę wielkiego G), szczególnie, że w przeciwieństwie do Jobsa [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1ZS8HqOGTbA[/youtube] , jego słownictwo wychodzi trochę bardziej poza “rewolucyjne”, “fantastyczne”, “magiczne”, “niewiarygodne” i “piękne” :)

Google I/O 2010 - Keynote Day 2 Android Demo, pt. 1

Google I/O 2010 - Keynote Day 2 Android Demo, pt. 2

Źródło: geek.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.