Google buduje modułowe wyświetlacze. Ekran telewizora jak z klocków Lego

Google buduje modułowe wyświetlacze. Ekran telewizora jak z klocków Lego06.10.2014 07:10

Google nie przestaje zadziwiać. Wśród innowacyjnych projektów, nad którymi pracuje dział o nazwie Google X pojawił się modułowy wyświetlacz. Pomysł wydaje się genialny: zamiast kupować wyświetlacz w jednym rozmiarze, w przyszłości moglibyśmy – w miarę potrzeb – zmniejszać go lub powiększać, po prostu składając ekran z klocków.

Google X i ekran z klocków

O Google X pisaliśmy na łamach Gadżetomanii wielokrotnie. Ten dział korporacji z Mountain View jest odpowiedzialny za innowacyjne projekty, które nie są bezpośrednio związane z bieżącą działalnością firmy. To właśnie w Google X narodził się pomysł Google Glass czy projekt Loon, czyli stratosferyczne balony, zapewniające łączność z Internetem.

Google X odpowiada również za przejęcie firmy Makani Power, produkującej latające elektrownie i za rozwijane od wielu lat, autonomiczne samochody. Do długiej listy projektów Google X dołączył niedawno kolejny. Jest nim modułowy ekran, który można rozbudowywać, składając go jak z klocków Lego.

Zespół odpowiedzialny za ten projekt składa się obecnie z sześciu osób. Kieruje nim Mary Lou Jepsen z MIT, a wśród pozostałych są min. inżynierowie z Samsunga i Qualcomma. Na razie to jedyne, wiarygodne informacje na temat projektu.

Ekrany na ścianie Taipei Arena
Ekrany na ścianie Taipei Arena

Dla kogo modułowy ekran?

Do czego może przydać się takie rozwiązanie? Choć w pierwszej chwili pomyślałem, że modułowy telewizor byłby niezłą zabawką, to wydaje mi się, że najbardziej zainteresowana takim wynalazkiem może być branża rozrywkowa i reklamowa. Możliwość prostego tworzenia telebimów dopasowanych do miejsca, chwilowych potrzeb czy charakteru imprezy wydaje się w jej przypadku bardzo atrakcyjna, podobnie jak fakt bardzo dużej elastyczności takiego rozwiązania.

Z drugiej strony modułowe ekrany mogą okazać się wymarzonym sprzętem dla tych wszystkich, którzy pracując z komputerem używają obecnie kilku monitorów. Możliwość łatwego zwiększenia przestrzeni roboczej bez naruszających ciągłość obrazu ramek wydaje się w takim przypadku idealnym rozwiązaniem.

A co ze zwykłymi, domowymi użytkownikami? Jak wspomniałem wcześniej, to nie oni – moim zdaniem – mogą być najbardziej zainteresowani takim rozwiązaniem. Można jednak przypuszczać, że wymyślony przez Google’a sposób na pozbycie się ramek w jakiś sposób ułatwi życie nam wszystkim, choćby przez lepsze wykorzystanie powierzchni, przeznaczanej na ekran w różnych, elektronicznych gadżetach.

W artykule wykorzystałem informacje z serwisów Ars Technica, The Verge i Tech Times.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.