Google+ już otwarty dla nastolatków

Google+ już otwarty dla nastolatków27.01.2012 12:08
Młodzież zaleje Google+? (Fot. Flickr/ToniProtto/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Jeśli wolicie Google+ od Facebooka, bo nie ma tu słitaśnych foci 13-latek, mamy dla Was kiepską wiadomość. Montain View właśnie uznało, że bez nastolatków biznes może się nie opłacać.

Jeśli wolicie Google+ od Facebooka, bo nie ma tu słitaśnych foci 13-latek, mamy dla Was kiepską wiadomość. Montain View właśnie uznało, że bez nastolatków biznes może się nie opłacać.

Wszyscy wiedzieli, że ten dzień prędzej czy później nadejdzie – i oto jest. Google+ ostatnio już pozwolił stosować pseudonimy, a teraz poczynił kolejny krok ku użytkownikowi masowemu i otworzył się na nastolatki.

Konto w serwisie mogą teraz założyć wszyscy, którzy skończyli 13 lat – to znaczy mają już ograniczoną zdolność do czynności prawnych i mogą choćby zaakceptować regulamin bez udziału rodziców.

Osoby poniżej 18. roku będą traktowane tak jak dorośli użytkownicy, z niewielkimi wyjątkami, wynikającymi z potrzeby zapewnienia im bezpieczeństwa. Za każdym razem, kiedy zechcą wrzucić publiczny post, zostaną zapytane, czy aby na pewno zamierzają to zrobić.

Ich posty będą mogli komentować tylko użytkownicy z ich kręgów. Jeżeli ktoś spoza kręgów zechce przyłączyć się do spotkania (Hangout) z nimi, będą musiały go za każdym razem zaakceptować. Ma być przede wszystkim bezpiecznie, dlatego Google+ otworzył Safety Center, gdzie rodzice mogą upewnić się, że ich dzieciom nic nie grozi.

Ale wielu różnic między kontami dla młodzieży a profilami dorosłych nie ma. Dzieciaki mają czuć się pełnoprawnymi użytkownikami. W Mountain View zadbano, żeby się nie nudziły – w G+ już są takie marki jaki Nickelodeon czy "Glee" (serial stacji FOX ma zresztą profil od dawna, tyle że do tej pory służył on wyłącznie dorosłym).

Dotychczasowi użytkownicy G+ muszą się więc zmierzyć znów ze światem, który ich denerwował na Facebooku. Ale to było do przewidzenia. Serwis ma już 90 mln użytkowników i musi myśleć jak gigant, a nie mały, elitarny serwis.

Czy to właśnie dzięki nastolatkom uda się osiągnąć do końca roku zapowiadane przez Paula Allena 400 mln użytkowników? Zobaczymy. Na razie dzieciaki zdecydowanie wolą Facebooka.

Źródło: Read Write Web

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.