Google ogłasza: Chrome ma 200 mln użytkowników, a Google+ 40 mln

Google ogłasza: Chrome ma 200 mln użytkowników, a Google+ 40 mln14.10.2011 11:57
Google ma się świetnie (Fot. Flickr/Mike Knell/Lic. CC by-sa)
Michał Michał Wilmowski

Google przedstawił wczoraj kwartalne wyniki finansowe. Są one naprawdę niezłe, a jeszcze lepsze są osiągnięcia poszczególnych produktów. Rośnie liczba użytkowników Chrome'a i telefonów z Androidem, nieźle ma się też Google+.

Google przedstawił wczoraj kwartalne wyniki finansowe. Są one naprawdę niezłe, a jeszcze lepsze są osiągnięcia poszczególnych produktów. Rośnie liczba użytkowników Chrome'a i telefonów z Androidem, nieźle ma się też Google+.

Przychody Google'a za III kwartał 2011 roku wzrosły o 33% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Wyniosły one 9,72 mld dol., a zysk netto 2,73 mld dol.

Większość, a dokładniej 55% pieniędzy zarobionych przez Google'a pochodzi już spoza Stanów Zjednoczonych (aż 11% z Wielkiej Brytanii). Wzrasta wszystko: przychody ze stron internetowych należących do Mountain View, przychody z AdSense, zatrudnienie.

Nieprawdopodobnie rośnie liczba właścicieli telefonów z Androidem. Jeszcze w lipcu szacowano, że jest ich 130 mln, teraz już 190 mln. Android i wszystko, co z nim jest związane (np. reklamy mobilne) przyniósł aż 2,5 mld przychodu.

Nie najgorzej wiedzie się też Chrome'owi. Jeszcze w grudniu 2010 roku przeglądarka ta miała 120 mln użytkowników, teraz ma 200 mln. Wzrost jest więc niesamowity. Chrome ma już 15% udziałów w rynku, a w niektórych krajach, np. w Wielkiej Brytanii, przegonił już Firefoksa.

Wreszcie – Google+. Paul Allen we wrześniu (po zniesieniu zaproszeń) wyliczył, że z serwisu korzysta już 50 mln osób. Potem pojawiły się informacje o spadkach.

A co na to Larry Page? Mówi, że Google+ ma obecnie 40 mln użytkowników i że ich liczba stale rośnie. Co prawda Facebook ma już 800 mln, ale przecież serwis społecznościowy Google'a dopiero wystartował – argumentuje współtwórca giganta z Mountain View.

Wypada uwierzyć na słowo, że Google+ ma się dobrze. Na pewno w świetnej kondycji jest reszta firmy. W krótkim czasie Google podbił rynek urządzeń mobilnych, a także rynek przeglądarek. Co będzie następne?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.