Google TV ma problem z telewizją

Google TV ma problem z telewizją20.08.2010 19:00
Przemysław Muszyński

Google TV czyli pomysł połączenia telewizji z grami, serwisami społecznościowymi, stronami internetowymi i najbardziej znaną telewizją znalazł przeciwników. Są nim: same stacje telewizyjne, które boją się marginalizacji.

Google TV czyli pomysł połączenia telewizji z grami, serwisami społecznościowymi, stronami internetowymi i najbardziej znaną telewizją znalazł przeciwników. Są nim: same stacje telewizyjne, które boją się marginalizacji.

Jak podaje Wall Street Journal, jedno z najbardziej wpływowych pism o tematyce gospodarczej na świecie część stacji telewizyjnych nie życzy sobie, żeby ich programy znalazły się w usłudze Google TV. Powody są dwa. Po pierwsze: nadawcy obawiają się, że ich stacje zaginą w natłoku dostępnych w usłudze kanałów, co nie zapewni im odpowiedniej oglądalności.

Kolejny problem stanowi piractwo. Istnieje prawdopodobieństwo, że dzięki usłudze Google nielegalne kopie będą mogły być wyświetlane na telewizorach całego świata, tak jak dzieje się z zawierającymi filmy klipami na Youtube. Oczywiście Google zapowiada możliwość usuwania tego typu treści, można się jednak spodziewać, że tego typu działania będą równie skuteczne, co w wypadku właśnie Youtube.

W chwili obecnej firma prowadzi rozmowy z szeregiem największych stacji telewizyjnych. Są wśród nich takie firmy, jak ABC, CBS, Fox czy NBC. To właśnie ci giganci wyrażają najbardziej sceptyczne opinie. Pierwsze telewizory z usługą Google TV trafić mają na rynek już w przyszłym roku. Jeśli Google do tego czasu nie uda się zgromadzić odpowiedniej ilości nadawców projekt może skończyć, jak zamknięte niedawno Wave.

Osobiście mam nadzieje, że negocjacje zakończą się sukcesem. W przeciwnym razie internet pozostanie takim samym dzikim zachodem, jak był, a jedynymi zwycięzcami będą piraci.

Szukasz dobrych, polskich serwisów z audycjami tv? Sprawdź nasze zestawienie 10 najlepszych telewizji internetowych nad Wisłą.

Źródło: [http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703824304575435791128775412.html](http://Wall Street Journal)

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.