"Gra o tron" bije rekordy na torrentach i rządzi na Facebooku [infografika]

"Gra o tron" bije rekordy na torrentach i rządzi na Facebooku [infografika]05.04.2013 14:30
"Gra o tron" (Fot. HBO)
Marta Wawrzyn

"Gra o tron" w tym sezonie pobiła już rekord popularności wśród piratów. Ale The Pirate Bay to niejedyne miejsce, w którym fani wyrażają swoje zainteresowanie serialem. Produkcja HBO ma miliony fanów z całego świata na Facebooku.

"Gra o tron" w tym sezonie pobiła już rekord popularności wśród piratów. Ale The Pirate Bay to niejedyne miejsce, w którym fani wyrażają swoje zainteresowanie serialem. Produkcja HBO ma miliony fanów z całego świata na Facebooku.

"Gra o tron" już w zeszłym roku była serialem najchętniej pobieranym z sieci BitTorrent. W tym roku ten szał sięgnął zenitu: premierowy odcinek trzeciego sezonu ściągnięto ponad milion razy w formie torrentów w ciągu jednego dnia po premierze w HBO. W pewnym momencie 160 tys. osób naraz ściągało plik. To oznacza, że "Valar Dohaeris" stał się najczęściej piraconym odcinkiem serialu w historii.

A HBO na to: to komplement

Jeszcze ciekawsza od tego miliona jest reakcja HBO na niego. Szefowie stacji, która nie potrafi w sensowny sposób sprzedawać usługi HBO GO, najwyraźniej są pogodzeni z tym, że "Grę o tron" ściągają z nielegalnych źródeł miliony osób. W wywiadzie dla "Entertainment Weekly" Michael Lombardo z HBO oznajmił: "Pewnie nie powinienem tego mówić, ale dla nas to swego rodzaju komplement".

Jego zdaniem piractwo to coś, co dotyczy każdego serialu odnoszącego sukcesy. Ale wcale tak bardzo nie przeszkadza w zarabianiu – Lombardo twierdzi, że zjawisko nie wpływa negatywnie na sprzedaż wydań DVD "Gry o tron".

Mapa świata "Gry o tron"
Mapa świata "Gry o tron"

Ta wypowiedź to ciekawa sprawa. Po pierwsze, nie pamiętam, żeby kiedykolwiek ktokolwiek z kierownictwa którejś z amerykańskich telewizji tak się wypowiadał. Po drugie - to niejako potwierdza przypuszczenia, że HBO chce przede wszystkim zarabiać na gadżetach z "Gry o tron". Już w tej chwili jest to gigantyczny biznes, a jeśli popularność serialu będzie rosła, za parę lat to może być imperium niewiele mniejsze niż "Gwiezdne wojny".

"Gra o tron" rządzi na Facebooku

Dlatego HBO dba o promocję "Gry o tron" w Sieci. Fanpage'e serialu są bardzo dobrze prowadzone i skupiają mnóstwo fanów. Polski fanpage ma niemal 90 tys. fanów, którzy chętnie lajkują i komentują wpisy. I nic dziwnego – są na nim wszystkie najważniejsze informacje, fajne zdjęcia, a ostatnio też odnośnik do konkursu, w którym można wygrać miecz.

Fanpage "Gry o tron"
Fanpage "Gry o tron"

Główny fanpage serialu, prowadzony po angielsku, zdążyło już polubić ponad 5,5 mln internautów. Nie jest to rekord wszech czasów, ale pamiętajmy, że do tej pory wyemitowano zaledwie 21 odcinków serialu. Social Bakers przygotował ciekawą infografikę, pokazującą, jak wygląda zainteresowanie "Grą o tron" w liczbach.

Wynika z niej, że fanpage zyskuje codziennie mnóstwo fanów – w najlepszym dniu marca przybyło ich 32 tys. w ciągu 24 godzin. Tylko jedna trzecia z nich to Amerykanie. Poza nimi fanpage "Gry o tron" najbardziej lubią Brazylijczycy i Brytyjczycy. Najpopularniejszy wpis, informujący o oficjalnym zamówieniu czwartego sezonu, miał ponad 144 tys. lajków i 2,4 tys. komentarzy. Również na Twitterze serial jest coraz popularniejszy.

Również oglądalność serialu w amerykańskim HBO rośnie – tegoroczną premierę widziało w TV 4,4 mln osób, czyli najwięcej w historii. Dla porównania, premierę serialu dwa lata temu oglądało 2,2 mln Amerykanów. "Gra o tron" wtedy jeszcze uchodziła za serial dla nerdów. Dziś jest już serialem dla każdego.

HBO z sukcesem tworzy wokół "Gry o tron" prawdziwe imperium. Z roku na rok coraz więcej osób serial ściąga, ale też coraz więcej osób za niego płaci. Szkoda tylko, że usługa HBO GO nie jest dla ludzi, którzy nie chcą płacić za kablówkę lub/i nie chcą się wiązać długotrwałą umową. Gdyby działała tak jak Netflix (płatności co miesiąc, można w każdej chwili zrezygnować), byłoby to korzystne dla wszystkich.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.