“Guglasz się”? Nie wstydź się, (prawie) wszyscy to robią

“Guglasz się”? Nie wstydź się, (prawie) wszyscy to robią27.05.2010 08:09
fot. sxc.hu
Jakub Poślednik

Nie ma chyba takiej osoby która nigdy nie szukała informacji na swój temat w internecie. Czy to z czystej próżności, czy w obawie czego może na nasz temat dowiedzieć się z sieci przyszły pracodawca. Według nowych badań, “gugla się” (ang. “to google yourself”) już 57 proc. Amerykanów, o 10 proc. więcej niż w 2006 roku.

Nie ma chyba takiej osoby która nigdy nie szukała informacji na swój temat w internecie. Czy to z czystej próżności, czy w obawie czego może na nasz temat dowiedzieć się z sieci przyszły pracodawca. Według nowych badań, “gugla się” (ang. “to google yourself”) już 57 proc. Amerykanów, o 10 proc. więcej niż w 2006 roku.

Z badań przeprowadzonych przez “Pew Internet & American Life Project” wynika, że coraz więcej z nas sprawdza informacje dostępne na swój temat oraz stara się je modyfikować. Trend ten, jest szczególnie związany ze wzrastającą świadomością zagrożeń wynikających z udostępniania swoich informacji przez portale społecznościowe. Działania takie jak odznaczanie się z kompromitujących fotografii czy usuwanie komentarzy z profilu to już codzienność.

Najciekawsze informacje z raportu dotyczą dwóch grup wiekowych: młodych dorosłych (18-29 lat) oraz seniorów (50-64 lat).

  • Młodzi są zdecydowanie bardziej świadomi zagrożeń jakie niosą sieci społecznościowe - aż 71 proc. z nich modyfikowało domyślne ustawienia prywatności. zaś 44 proc. ograniczyło ilość informacji które udostępniają na swój temat. 28 proc. twierdzi, że nigdy nie można ufać portalom społecznościowym takim jak Facebook, MySpace czy LinkedIn.
  • Seniorzy (może przez swoją słabszą znajomość sieciowych zagrożeń) zdają się mniej dbać o prywatność w sieci. 55 proc. z nich modyfikowało ustawienia prywatności, a tylko 20 proc. ogranicza ilość udostępnianych o sobie informacji.

W badaniach “zachowań w internecie” wzięły udział 2253 dorosłe osoby. Z naszego punktu widzenia należy wziąć poprawkę na to, że badania zostały przeprowadzone wśród Amerykanów. Można chyba spokojnie zakładać, że gdyby podobne zachowania sprawdzić w Polsce, wyniki byłyby trochę inne. Ciężko również traktować raport z USA jako wyznacznik światowych trendów, skoro w amerykańskim Raporcie Konsumenckim czytamy, że użytkownicy w większości nie przejmują się ustawieniami prywatności na FB. Jak widać, na dwoje babka wróżyła.

Jedno jest pewne - po początkowym zachłyśnięciu się społecznościówkami nadchodzi zastanowienie a nawet wycofanie się z radosnego sieciowego narcyzmu. Będziemy przyglądać się rozwojowi sytuacji na tym foroncie.

Źródło: readwriteweb.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.