Gwiazdy YouTube'a to już prawdziwi celebryci. Tacy, z którymi nastolatki robią sobie selfie

Gwiazdy YouTube'a to już prawdziwi celebryci. Tacy, z którymi nastolatki robią sobie selfie12.08.2014 12:00
Smosh - ulubieńcy nastolatków
Marta Wawrzyn

Widzieliście kolejkę nastoletnich dziewczyn, ustawionych po to, żeby zrobić sobie słitfocię z celebrytą z YouTube'a? Jeśli nie, to zobaczcie koniecznie, bo to nie tylko bardzo dziwny widok. To znak czasów.

Selfie zastąpiły autografy, a w miejsce "prawdziwych" gwiazd mamy celebrytów z YouTube'a – napisał kilka dni temu Business Insider, którego dziennikarka była zafascynowana kolejką nastolatek, czekających na fotkę z vlogerami. Widok rzeczywiście jest niecodzienny – młodzi chłopcy przechodzą się wzdłuż kolejki i uśmiechają się nad ramieniem kolejnych dziewczyn wyciągających swoje smartfony. Ich twarze nic mi nie mówią, podobnie jak nazwiska, ale najwyraźniej te dziewczyny przyszły tu dla nich. Jak to wygląda, możecie zobaczyć tutaj.

Celebryci z YouTube'a to prawdziwe gwiazdy

Takie historie pewnie jeszcze nie przytrafiają się Cyber Marianowi czy Wardędze, ale w Stanach Zjednoczonych YouTube produkuje już gwiazdy równie popularne co te z Hollywood. Trendy wyznaczają nastolatkowie, którzy w Internecie spędzają mnóstwo czasu, a telewizji już nie oglądają z takim zaangażowaniem jak kiedyś.

Efekt? Na liście najpopularniejszych celebrytów dominują jutuberzy. Variety przytacza wyniki ankiety, w której wzięła udział młodzież w wieku 13-18 lat. Zadanie było proste – wskazać, kogo lubi się najbardziej. Na pierwszym miejscu wylądował duet Smosh, za nim znalazło się czworo kolejnych jutuberów. Dopiero szósty był znany z serii filmów "Szybcy i wściekli" Paul Walker – który zginął tragicznie jesienią zeszłego roku. Za nim uplasowała się Jennifer Lawrence. Na ostatnim, dwudziestym miejscu, jest Leonardo diCaprio, pokonany przez wszelkich możliwych jutuberów.

Dzieciaki wolą ludzi z YouTube'a, bo są autentyczni

Variety podaje też przyczyny, dla których YouTube wygrywa z Hollywood: bo to normalni ludzie, autentyczni, bardziej szczerzy. Nie są wytworem speców od PR-u, nie boją się ryzykować ani pokazywać swojej prawdziwej twarzy. Tak przynajmniej uważają dzieciaki.

Czy Hollywood rzeczywiście ma się czego bać z ich strony? I tak, i nie. Jutuberzy nie grają w popularnych filmach, nie pojawiają się w programach talk show w telewizji jako główne gwiazdy, nie prowadzą "Saturday Night Live", nawet jeśli są zabawniejsi od tych, którzy prowadzą. Są zamknięci w swoim światku – i tłumy nastoletnich fanek tego nie zmienią. Ale kiedyś zmiany będą musiały nadejść. Tak jak "odczarowano" seriale telewizyjne, przez długi czas uważane za coś gorszego od filmów, tak i jutuberów prędzej czy później czeka wejście do mainstreamu.

HOT ALIEN GIRL SPITS ON ME (BTS)

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.