Hosting, domena i reklama za darmo. O biznesie w sieci rozmawiamy z Google i Home.pl [wywiad]

Hosting, domena i reklama za darmo. O biznesie w sieci rozmawiamy z Google i Home.pl [wywiad]06.05.2010 21:01
Przemysław Muszyński

Pod koniec 2009 roku Google, Home.pl, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan oraz Ministerstwo Gospodarki rozpoczęły program Internetowa Rewolucja. Korzystające z niego osoby i instytucje otrzymują darmowy hosting i domenę oraz kupony AdWords warte 250 złotych. Ma on na celu przyciągnięcie małych i średnich firm do internetu. Dziś znane są pierwsze wyniki akcji.

Pod koniec 2009 roku Google, Home.pl, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan oraz Ministerstwo Gospodarki rozpoczęły program Internetowa Rewolucja. Korzystające z niego osoby i instytucje otrzymują darmowy hosting i domenę oraz kupony AdWords warte 250 złotych. Ma on na celu przyciągnięcie małych i średnich firm do internetu. Dziś znane są pierwsze wyniki akcji.

W ramach akcji Internetowa Rewolucja każda, zgłaszająca się firma otrzymuje pomoc w stworzeniu strony – wizytówki, darmowe konto hostingowe i domenę (dostarczoną przez Home.pl) na okres 6 miesięcy oraz dostęp do bezpłatnej reklamy w sieci, za pomocą Google AdWords (wartej 250 złotych, dla jednoosobowej firmy wystarcza to na trwającą około 3 miesięcy kampanię), darmowych szkoleń i kilku innych korzyści. Miało to pozwolić im na zaistnienie w sieci bez opłat i ryzyka. Akcja wystartowała w październiku zeszłego roku.

W pierwszych miesiącach Internetowej Rewolucji do programu przystąpiło ponad 10 000 firm z 1300 miejscowości. Program największym powodzeniem cieszył się jednak w 10  miastach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Gdańsku, Katowicach, Gdyni i Lublinie. Pochodziło z nich ponad 40% uczestników. Mimo dość obiecujących wyników nadal stosunkowo niewiele polskich firm korzysta z sieci. Mimo, że aż 80% z nich posiada dostęp do internetu mniej niż 50% dysponuje choćby własną stroną.

[cytat]- Jednym z głównych priorytetów Ministerstwa Gospodarki jest wprowadzanie w życie programów pozwalających na wyrównywanie szans rynkowych w sektorze małych i średnich firm - powiedział Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki. - Internetowa Rewolucja idealnie wpisuje się w filozofię działań Ministerstwa, precyzyjnie trafiając w potrzeby podmiotów będących filarem polskiej gospodarki. Internet to wciąż ogromna szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy dzięki sieci WWW mogą nie tylko zdobyć rzesze nowych klientów, ale także rozwinąć swoją działalność na przykład rozszerzając ofertę lub nawiązując współpracę z nowymi kontrahentami. Mamy nadzieję, że z każdym dniem grono firm, które przystąpiły do programu będzie się znacząco powiększać.[/cytat]

Przemysław Muszyński: Dlaczego takie ważne jest, żeby firmy istniały w internecie?

Janusz Moneta, Google.com: Tak naprawdę wynika to z czystej matematyki. Jeśli mówimy o Polsce, to w Polsce z sieci korzysta już 17 milionów klientów, którzy szukają informacji o towarach i firmach oraz, którzy kupują już w sieci. Firma, która nie istnieje w internecie nie ma szans do nich dotrzeć.

Marcin Kuśmierz, Home.pl: Dzisiaj żadna firma nie jest w stanie skutecznie działać, bez internetu. Z jednej strony internet stał się największą wizytówką, z drugiej: narzędzia telekomunikacyjne, choćby Email pozwalają generować oszczędności. Można na przykład zaniechać wysyłania faksów czy przyjmowania zleceń przez telefon, a można robić to przez aplikacje internetowe.

Dobrze, ale dlaczego dotyczy to małych firm? Wydaje się, że taki hydraulik, albo fryzjer ma niewielki pożytek z tego, że ma stronę internetową i email.

Janusz Moneta, Google.com: Tym, co jest najważniejsze dla małych i średnich firm jest fakt, że internet jest tanim narzędziem i można w nim za małą opłatą lub wręcz za darmo prowadzić działania reklamowe. Bardzo łatwo jest też pozyskać klientów. Przykładem może być sklep mięsny z terenu Warszawy, który prowadzi sprzedaż zarówno offline, jak i online. Dociera do klientów nawet w obrębie dzielnicy. Wystarczy, że ktoś szuka sklepu na mapach i trafia do niego.

Większość właścicieli małych firm nie jest w stanie poradzić sobie z założeniem strony internetowej. Raz, że jest to jednak dość skomplikowane. Dwa, że wielu nie stać na profesjonalną usługę. Nie każdy właściciel jednoosobowego przedsiębiorstwa jest w stanie wydać 2000 złotych webmasterowi za stworzenie strony. Czy istnieją jakieś narzędzia, które by im to umożliwiały?

Marcin Kuśmierz, Home.pl: Właśnie w odpowiedzi na potrzeby takiego klienta stworzyliśmy automatyczny kreator stron. Pozwala on na stworzenie, czy właściwie wyklikanie strony, począwszy od założenia serwera, program pomaga konstruować stronę, w ciągu kilku minut jest w stanie wygenerować stronę.

Jakie narzędzia należałoby wykorzystać, żeby się promować? Bo powiedzmy sobie szczerze: internet jest już dziś dość zatłoczony. Często nie wystarczy tylko stworzyć strony, by przyciągnąć klientów.

Janusz Moneta, Google.com: To zależy przedewszystkim od skali biznesu. Tak naprawdę pierwszym krokiem jest postawienie prostej wizytówki na usługach mapowych dostępnych w Polskiej sieci, takich jak na przykład Google Maps, gdzie stworzenie takiej wizytówki zabiera kilka minut i jest się automatycznie obecnym zarówno na mapach jak i w wyszukiwarkach. Drugim krokiem jest postawienie prostej strony internetowej traktującej o naszym przedsiębiorstwie, a trzecim, jeśli zobaczymy, że nam się to opłaca jest reklama internetowa.

Jeżeli mowa o tłoku, to wydaje mi się, że tego tłoku jeszcze nie ma. Dopiero niecała połowa polskich firm ma strony internetowe, a tak naprawdę reklamuje się 12, maksymalnie 20 procent, przy czym większość uważa, że już posiadanie własnej strony jest reklamą.

Rzuć także okiem na nasze zestawienie 10 najlepszych serwisów ułatwiających hosting plików.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.