IFA 2009: podsumowanie

IFA 2009: podsumowanie11.09.2009 15:00
Szymon Adamus

Targi IFA 2009 dobiegły końca, ale echa tego co tam zobaczyliśmy będą rozbrzmiewać jeszcze jakiś czas. Ostatni tydzień upłynął na HDTVmanii pod znakiem Berlin Messe. Czas jednak powoli żegnać się z tym miejscem i wracać do szarej rzeczywistości.

Najpierw jednak posumujmy imprezę.

Targi IFA 2009 dobiegły końca, ale echa tego co tam zobaczyliśmy będą rozbrzmiewać jeszcze jakiś czas. Ostatni tydzień upłynął na HDTVmanii pod znakiem Berlin Messe. Czas jednak powoli żegnać się z tym miejscem i wracać do szarej rzeczywistości.

Najpierw jednak posumujmy imprezę.

Zdecydowanie tegoroczne targi upłynęły pod trzema gwiazdami:

  • obraz trójwymiarowy,
  • ekologia,
  • komunikacja bezprzewodowa.

Różni producenci mieli różne pomysły na swoje stoiska i inne wizje tego czym nowym zainteresować odwiedzających. Ale wszyscy najwięksi gracze po prostu musieli pokazać w tym roku coś ze wspomnianej trójki. Obraz 3D dominował szczególnie u Panasonica i Sony.

Philips pokazał jednak też trójwymiarowego potwora 21:9 Cinema, podobnie LG i inni. Brzydkich okularów 3D było gdzieniegdzie więcej niż pilotów. Patrząc na to wszystko trudno nie snuć przypuszczeń, że rok 2010 będzie przełomem domowej rozrywki 3D. Szczególnie, że w wywiadach jakie udało się nam przeprowadzić z przedstawicielami Sony i Panasonica słychać wyraźnie datę 2010. Niezbyt konkretną, ale w ustach marketingowców i rzeczników brzmiącą przynajmniej pewnie.

Panasonic:

Sony:

Na ekologię najbardziej postawił Sharp. Niestety chyba głównie dlatego, że poza nowymi AQUOS-ami z podświetlaniem LED (a więc znacznie mniejszym zużyciem energii) nie pokazywał zbyt wiele nowości. Chociaż komórki z wbudowanymi panelami słonecznymi potrafiły pobudzić wyobraźnię.

Niemniej całe stoisko Sharpa było tak zielone, że przyjemnie się tam stało.

Ostatnim elementem, który pojawiał się prawie wszędzie była komunikacja bezprzewodowa. Mówiąc szczerze osobiście wolałbym by to ona zawładnęła właśnie rokiem 2010. Na 3D w domu mogę jeszcze poczekać. Za to kable wkurzają mnie już od ładnych kilku lat. Co drugie stoisko na IFA 2009 pokazywało gotowe produkty lub prototypy radzące sobie idealnie z bezprzewodowym przesyłem filmów i gier w 1080p. Zazwyczaj w obszarze jednego pokoju, ale to wystarczy. Ja po prostu chcę zminimalizować ilość przewodów plątających się za telewizorem. Jestem pewien, że inni HDTVmaniacy też.

Problem w tym, że o usuwaniu kabli mówi się już od dawna. Co roku producenci obiecują rewolucję i co roku produkty Wireless są nadal bardzo niszowe. Tu potrzebna jest silna ręka, która uderzy w stół i powie dość! Ktoś musi wreszcie zainwestować w to dużo pieniędzy, wydać dobrze rozreklamowane i niezbyt drogie transmitery. Tyko przez popularyzację takich rozwiązań jest szansa na ich globalizację. Technicznie jest to już możliwe. Trzeba tylko przekonać ludzi by chcieli wydać pieniądze.

Co jeszcze ciekawego było na IFA 2009?

.

Zaprezentowaliśmy Wam najciekawsze miejsca i gadżety tegorocznej edycji targów IFA.

Co podobało się Wam najbardziej?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.