Ile Google traci na utrzymanie YouTube?

Ile Google traci na utrzymanie YouTube?21.06.2009 00:45
money
Mateusz

Google nie chce przyznać się do tego, ile traci na prowadzeniu YouTube. Zewnętrzne firmy spróbowały obliczyć wysokość tej kwoty. Według ich analiz, nie są to małe sumy.

Google nie chce przyznać się do tego, ile traci na prowadzeniu YouTube. Zewnętrzne firmy spróbowały obliczyć wysokość tej kwoty. Według ich analiz, nie są to małe sumy.

Straty jakie generuje YouTube wycenia się na minimum 174 mln dolarów. Jednak według najgorszych prognoz w tym roku Google straci na prowadzeniu tego serwisu aż 480 mln dolarów. Niektórzy analitycy mówią, że właściciele nie mają pomysłu na prowadzenie tego popularnego portalu. Według innych wizerunek projektu, do którego trzeba dopłacać jest pomocny.

Najwięcej uwagi analityków zwracają koszty, jakie serwis ponosi przy transferze danych. YouTube przetwarza co minutę około 20 godzin materiałów, co jest sporą ilością. Jak obliczyła firma RampRate, kwota jaką przeznaczy się w tym roku na transfer wyniesie aż 83 mln USD.

Według RampRate wizerunek portalu, który przynosi ogromne straty wcale nie szkodzi. Dzieje się tak dlatego, ponieważ posiadacze praw autorskich nie upominają się o swój udział w zyskach. Dodatkowo Google, które ciągle musi negocjować umowy z partnerami chce, aby kontrakty były jak najbardziej korzystne. Taka sytuacja miała miejsce w przypadku iTunes. Serwis z muzyką był postrzegany jako niezbyt dochodowy. Pozwoliło to jego właścicielom wynegocjować korzystne stawki z wytwórniami muzycznymi.

Google już odniosło się do analizy firmy RampRate. Przedstawiciel amerykańskiego giganta stwierdził, że wyolbrzymianie strat nie byłoby firmie na rękę dlatego, że dzieli się ona zyskami ze swoimi partnerami.

Jak jest naprawdę nie wiadomo i chyba przez jakiś czas się jeszcze tego nie dowiemy. Bardzo możliwe jest jednak, że Google ukrywa prawdziwe dane, aby móc wycisnąć z YouTube jak najwięcej pieniędzy.

Źródło: gazeta.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.