Internauta kontra UPC, czyli trzymiesięczna droga przez mękę

Internauta kontra UPC, czyli trzymiesięczna droga przez mękę06.01.2011 12:26
Dostęp (Fot. Flickr/Andrew Currie/Lic. CC by)
Wojtek Wowra

Pewien internauta z Krakowa opisał swoje przygody z operatorem kablowym UPC. Na początku firma nie potrafiła przenieść dostępu do Internetu pod nowy adres. Potem kombinowała z okresem wypowiedzenia i kazała płacić za nieistniejące usługi.

Pewien internauta z Krakowa opisał swoje przygody z operatorem kablowym UPC. Na początku firma nie potrafiła przenieść dostępu do Internetu pod nowy adres. Potem kombinowała z okresem wypowiedzenia i kazała płacić za nieistniejące usługi.

Użytkownik Wykopu szukał dostępu do Sieci na osiedlu Ruczaj. Miał do wyboru lokalnego operatora oraz właśnie UPC. Postawił na tę drugą firmę. Liczyła się dla niego jakość - godził się z tym, że zapłaci trochę więcej niż u małego dostawcy.

Łącze aktywowano w ciągu dwóch dni. Klient wybrał umowę na czas nieokreślony. Uznał, że nie opłaca mu się dwuletni kontrakt, którego jedyną zaletą był brak opłaty aktywacyjnej w wysokości 100 zł (abonament był taki sam).

Przeprowadzka, czyli problem

Jakiś czas po podłączeniu internauta musiał się jednak przeprowadzić. Niedaleko, do sąsiedniego bloku, zbudowanego przez tego samego dewelopera. W budynku była gotowa infrastruktura UPC.

Użytkownik zadzwonił więc do biura obsługi klienta, aby złożyć wniosek o przeniesienie usługi. Niestety - jak stwierdził mieszkaniec Krakowa - okazało się to niemożliwe.

UPC poinformowało, że ktoś już kiedyś wykupił dostęp do Sieci pod nowym adresem klienta. Ta umowa nadal obowiązuje (choć internauta dawno już tam nie mieszka). Trzeba czekać, aż upłynie okres wypowiedzenia.

Wstępnie użytkownika Wykopu poinformowano, że okres ten kończy się pierwszego dnia kolejnego miesiąca (czyli za tydzień). Po tygodniu okazało się jednak, że trzeba czekać kolejne 14 dni. Nie było wolnego technika, który mógłby podłączyć wszystko w bloku - napisał klient.

Warto podkreślić, że dostęp do Sieci pod starym adresem był przez cały czas aktywny. Klient musiał więc za niego płacić. Co jest najśmieszniejsze? Czytajcie:

Miesiąc równa się 2 miesiące

Powód? Zgodnie z zapisami wypowiedzenie liczy się od pierwszego dnia kolejnego miesiąca i trwa miesiąc. W najgorszym przypadku okres oczekiwania wynosi więc ok. 60 dni. Przez cały ten czas trzeba płacić za usługę.

Ostatecznie klient wypowiedział tylko umowę na telewizję, zostawił sobie sam Internet. Po obiecanych 14 dniach technik podłączył obie usługi pod nowy adres, po 60 dniach przybył ponownie, aby wyłączyć kanały tv.

Klienta przy tym nie było. Kiedy wrócił do domu nie miał ani telewizji, ani dostępu do Sieci! Okazało się, że technik wyłączył przypadkiem obie usługi. Na ponowne podpięcie trzeba było czekać - uwaga - 14 dni :D.

Telewizja, która nie istnieje

Po twardych negocjacjach udało się skrócić ten termin do dwóch dni. Dzień przed wizytą technika Internet zaczął jednak działać. "Widocznie ten co spieprzył już naprawił i się nie przyznał" - skomentował klient.

Myślicie, że to koniec problemów? Nie! Miesiąc po tym incydencie klient dostał pierwszą "nową" fakturę. Okazało się, że ma zapłacić zarówno za dostęp do Sieci, jak i za odłączoną dawno temu kablówkę. Biuro obsługi klienta przyznało się do błędu i wysłało korektę.

Ta przyszła, wszystko się zgadzało, użytkownik zapłacił. Po kilku tygodniach dostał e-maila od UPC. Firma groziła procedurą windykacyjną, bo klient nie zapłacił za telewizję :D.

Na koniec użytkownik Wykopu przestrzegł:

Taka ilość błędów nie wynika ze złej woli UPC. Wynika z niesamowitego burdelu jaki panuje w tej firmie. Zanim ktoś skorzysta z jej usług niech się zastanowi.

A jakie są Wasze doświadczenia z UPC?

Źródło: Wykop.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.