Internet wygrał z pozostałymi mediami muzycznymi

Internet wygrał z pozostałymi mediami muzycznymi13.05.2009 15:00
wieza
Mariusz Jasiński

Sklep internetowy Kolporter przeprowadził badanie, w którym wykazał, że 78 procent ankietowanych słucha głównie muzyki w Internecie. Radia internetowe, serwisy społecznościowe typu MySpace czy YouTube pokonały tradycyjne media i kanały rozpowszechniania muzyki.

Ponad połowa badanych zadeklarowała, że szuka muzyki w tradycyjnych miejscach, więc tragicznie nie jest, a przynajmniej na razie. Jednak szukamy i słuchamy nie tylko po to by słyszeć. Czegoś brakowało, ale chyba to znaleźliśmy.

Sklep internetowy Kolporter przeprowadził badanie, w którym wykazał, że 78 procent ankietowanych słucha głównie muzyki w Internecie. Radia internetowe, serwisy społecznościowe typu MySpace czy YouTube pokonały tradycyjne media i kanały rozpowszechniania muzyki.

Ponad połowa badanych zadeklarowała, że szuka muzyki w tradycyjnych miejscach, więc tragicznie nie jest, a przynajmniej na razie. Jednak szukamy i słuchamy nie tylko po to by słyszeć. Czegoś brakowało, ale chyba to znaleźliśmy.

Internauci coraz częściej chcą słuchać muzyki, bez konieczności posiadania jej na dysku twardym czy płycie CD. Opowiedziało się za tym 76 procent pytanych. Tradycyjne radia, które nadają w sieci też radzą sobie całkiem nieźle. Korzysta z nich 6 na 10 pytanych. Ciekawym aspektem jest to, że nadal większość z nas trzyma muzykę na płytach CD i to jest na razie ulubiona forma nabywania muzyki. Za album w postaci plików mp3 chcemy płacić dwukrotnie mniej niż za płytę CD. Niestety przyszłość tego formatu nie wydaje się świetlana.

Internet dał możliwość wyboru. Czytamy to co nas interesuje, słuchamy i oglądamy to co chcemy, bierzemy udział w takich społecznościach, forach i grupach, do których chcemy przynależeć. W telewizji nie usłyszymy tego czego chcemy. Nie zobaczymy koncertu live ulubionych artystów na zawołanie.

Szczerze mówiąc, ja już dawno przestałem przesiadywać przed telewizorem, nie wspominając już o kanałach takich jak MTV. Od wielu lat już bawi mnie znaczenie skrótu MTV - Music Television, gdzie muzyki jak na lekarstwo. Za to pełno programów  ze słodkimi szesnastolatkami, reżyserowanymi randkami, "ukrytymi" kamerami i "reality" szołami.

Źródłem do eksperymentowania i poznawania muzyki nie jest są kanały muzyczne w TV lecz my sami. W Internecie komentujemy, oceniamy, polecamy. To jest prawdziwą machiną napędzającą rozwój muzyki. W TV dostaniemy suchą reklamę każdego klipu, który mają zaraz wyemitować.

Dzięki takim serwisom jak YouTube, mogę słuchać muzycznych wystąpień na żywo z obrazem. Z emocjami, tą magią oraz ludźmi, którzy bawią się i tylko ten moment dla nich się liczy. To jest piękne.

źródło: Chip.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.