Internetowe drukarki zasypią nas spamem?

Internetowe drukarki zasypią nas spamem?18.06.2010 16:03
Przemysław Muszyński

Drukowanie poprzez "chmurę" to stosunkowo nowy pomysł Google, który podchwyciło też HP. Firma podpisała umowę z Yahoo! w myśl której będzie emitować reklamy na wydrukach pracujących w chmurze urządzeń. Czy to trochę nie za wiele?

Drukowanie poprzez "chmurę" to stosunkowo nowy pomysł Google, który podchwyciło też HP. Firma podpisała umowę z Yahoo! w myśl której będzie emitować reklamy na wydrukach pracujących w chmurze urządzeń. Czy to trochę nie za wiele?

Kilka dni temu Hewlett-Packard wprowadził na amerykański rynek drukarkę HP Photosmart Premium. Urządzenie jest ciekawe nie tylko dlatego, że wykorzystuje technologię "chmury", a do tego cały czas pracuje podłączone do internetu, łącząc się z domowym routerem. Posiada również pewną, bardzo interesującą funkcję. Pozwala bowiem na automatyczny wydruk internetowych wydań najpopularniejszych gazet w USA. Funkcję tą można szeroko modyfikować, np. ustawiając godzinę o której na naszym biurku pojawi się świeża gazeta.

Jak informuje ComputerWorld.com okazuje funkcja ma drugie dno: HP podpisało bowiem z Yahoo! umowę na dostarczenie treści reklamowych do tego typu wydruków. Zdaniem firmy reklamy nie powinny przeszkadzać czytelników, którzy przywykli już do ogłoszeń w gazetach.

Nie da się ukryć, że tego typu rozwiązanie jest dość kontrowersyjne. W szczególności, jeśli pomyśli się o tym, kto musi zapłacić za służący do drukowania tusz. Pytanie brzmi, kiedy pojawią się drukarki umieszczające reklamy na wydrukach biznesowych lub prywatnych?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.