Jak Hollywood zamierza utrzymać wysokie ceny filmów w erze Web 2.0?

Jak Hollywood zamierza utrzymać wysokie ceny filmów w erze Web 2.0?04.12.2009 16:08
Fot. SXC
Andrzej Biernacki

Internet zniszczył tradycyjny model biznesowy, na którym opierały się wielkie wytwórnie muzyczne. Empetrójki bez DRM zaczęły być oferowane w cenach dużo niższych od wydań pudełkowych. Czy ten sam los spotka filmy?

Internet zniszczył tradycyjny model biznesowy, na którym opierały się wielkie wytwórnie muzyczne. Empetrójki bez DRM zaczęły być oferowane w cenach dużo niższych od wydań pudełkowych. Czy ten sam los spotka filmy?

Kino od dawna małpuje branżę muzyczną. Tuzy Hollywood doskonale zdają sobie sprawę z tego, że to, z czym obecnie borykają się wytwórnie za kilka lat stanie się problemem filmowców. To tylko kwestia wydajności łącz i aplikacji.

Jednym z najistotniejszych trendów sieciowych ostatnich lat był rozwój wirtualnych sklepów oferujących pliki w formacie MP3 (lub innym) bez mechanizmu DRM (użytkownik może je więc kopiować wedle uznania).

Ceny internetowych wydań albumów były oczywiście niższe od tego, co proponowały tradycyjne sklepy. Odpadały koszty dystrybucji, opakowania. Doszło też do spadku liczby nowych singli na płytach CD. Zaczęto wydawać je wyłącznie w sieci.

Sprzedaż srebrnych krążków z muzyką zmniejszyła się w ostatnich latach łącznie o kilkadziesiąt procent. Cyfrowe wydania nie zrekompensowały jednak strat. Przychody wytwórni spadły.

Teraz przyszła kolej na Hollywood. Wytwórnie nie spieszą się. Przychody z płyt DVD są bowiem w miarę stałe. Szczyt mamy już jednak za sobą. Filmowcy - zamiast szybko szukać biznesowych alternatyw - wolą jednak czekać.

Walczą ze sprzedawcami używanych kopii, wyciskają pieniądze z upadających wypożyczalni, chcą opóźniać premiery. Najgorsze jest jednak to, że nie obniżają cen cyfrowych wydań - chcą w ten sposób na siłę zwiększyć swoją rentowność.

Problem polega na tym, że ludzie mając wybór i dwie te same ceny zdecydują się na DVD, a nie plik komputerowy. Na krótką metę przedłuży to żywot tego standardu. W dalszej perspektywie zwiększy jedynie obciążenie sieci P2P ;).

Źródło: ArsTechnica

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.