Jak osiągnąć sukces z pomocą Disney?a

Jak osiągnąć sukces z pomocą Disney?a15.11.2009 11:00
Michael Sult/SXC.hu
Sabina Stodolak

Michael Sult/SXC.hu

Nie chodzi mi dziś o to, aby namawiać Was na sprzedawanie na targu chińskich podróbek maskotek z Myszką Miki (choć to pewnie lukratywne zajęcie ? ostatnio dowiedziałam się, że znajomy sprzedający na bazarze na Dolnym Śląsku skarpetki zarabia nie gorzej niż PRowiec w agencji interaktywnej). Disney?a wykorzystamy jednak do rozważań o sukcesie, a raczej jego strategię, która ? jak dziś wszyscy widzimy ? pomogła mu osiągnąć nie tylko sukces ekonomiczny, ale również sławę (sprzedawca skarpetek jej raczej nie zdobędzie).

Michael Sult/SXC.hu

Nie chodzi mi dziś o to, aby namawiać Was na sprzedawanie na targu chińskich podróbek maskotek z Myszką Miki (choć to pewnie lukratywne zajęcie ? ostatnio dowiedziałam się, że znajomy sprzedający na bazarze na Dolnym Śląsku skarpetki zarabia nie gorzej niż PRowiec w agencji interaktywnej). Disney?a wykorzystamy jednak do rozważań o sukcesie, a raczej jego strategię, która ? jak dziś wszyscy widzimy ? pomogła mu osiągnąć nie tylko sukces ekonomiczny, ale również sławę (sprzedawca skarpetek jej raczej nie zdobędzie).

Strategia Disney?a jest dość znana ? polega na tym, aby przy każdym przedsięwzięciu, za które mamy zamiar się zabrać wejść w rolę trzech osób ? marzyciela, realisty i krytyka.

Marzyciel, jak sama nazwa wskazuje ? marzy. Czyli roztacza przed sobą wizję sukcesu, daje wodze fantazji i kreuje wizje. Nie ogranicza się przy tym myśleniem w kategoriach ?to nie wyjdzie?, ?na to mnie nie stać?, ?to się nie sprzeda?. Kiedy już swoją wizję- nawet najbardziej nietypową i szaloną wykreuje, przechodzi do etapu Realisty

Realista zaczyna się zastanawiać ? ?sprzeda się?? I tworzy koncepcję środków jakie są potrzebne na realizację celu (zarówno w zakresie finansowym, osobowym jak i intelektualnym). Ważne jest to, że realista nadal myśli w kategoriach pozytywnych (czyli nie ?nie mam ludzi? ale ?ilu ludzi potrzebuję by to miało sens?) Na tym etapie tworzy się struktura celu oraz plan działania. Kiedy mamy już wszystko przystępujemy do ofensywy krytycznej.

Krytyk rozbija plan szukając dziury w całym. Analizuje możliwe błędy, szuka potknięć, błędów, wypaczeń. Zastanawia się, co może przeszkodzić w realizacji projektu. W pracy krytyka ważnym jest rzeczowa analiza trudności (nie zaś powiedzenie sobie ?eeee, to jest wszystko bez sensu? ? jeśli tylko to przychodzi ci do głowy, to znaczy że zawaliłeś fazę Realisty).

Co potem? Potem mamy już jasno sprecyzowane cele oraz wizję tego czego potrzebujemy a co nam może w realizacji celu przeszkodzić. Czy to znaczy że mamy sukces w zasięgu ręki? Jeszcze nie, bowiem po fazie planowania trzeba przejść do fazy działania ? ale to już cykl Kolba a nie Disney, czyli opowieść na inną okazję.

W każdym razie ? strategię Disneya możecie spróbować wykorzystać nie tylko wtedy kiedy planujecie podbić Europę swoim nowym wynalazkiem w postaci kamieni do przytulania czy garnka który się nie przypala, ale również wtedy, kiedy zabieracie się do planowania dnia. Może należysz do tych osób, które zawsze zaplanują sobie zbyt dużo? (wtedy faza realisty pomoże ci to okiełznać). A może masz zawsze spore chęci, ale potem okazuje się, że tu gadu ? gadu, tam nasza ? klasa, tu telefonik i czas przepłynął ci między palcami (mocniej popracuj nad fazą krytyka). A może po prostu codziennie wsiadasz w tramwaj i znudzony wleczesz się do pracy z poczuciem nieszczęścia i braku celu w życiu? (wtedy czas zostać marzycielem) ? dajcie znać czy działa u was Disney.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.