Jak Polacy szukają telewizorów LCD?

Jak Polacy szukają telewizorów LCD?20.06.2010 08:51
Fot. na licencji CC LGEPR Flickr
Szymon Adamus

Porównywarka cen Okazje.info przygotowała raport dotyczący trendów jakie rządzą polskim klientem przy wyborze telewizorów LCD. Okazuje się, że nowych telewizorów szukamy z głową... ale nie zawsze.

Porównywarka cen Okazje.info przygotowała raport dotyczący trendów jakie rządzą polskim klientem przy wyborze telewizorów LCD. Okazuje się, że nowych telewizorów szukamy z głową... ale nie zawsze.

Telewizory LCD najczęściej wybieramy wg przekątnej ekranu oraz producenta. Najpopularniejsze wielkości to 30-39” oraz 40-49”, a wśród producentów aż 45 % użytkowników wybiera firmę Sony. Dalej pojawiają się: Samsung (24%) oraz LG (11%) - czytamy w raporcie.

Aktualne dane wskazują, że panele LCD są jednym z najczęściej wyszukiwanych produktów z działu RTV. Wpisy na ich temat w Okazje.info stanowią aż 18 procent wszystkich produktów RTV. Co jednak ciekawe, w dziale telewizory LCD mają wynik 57%.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/06/LCDaresztaświata7.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/06/LCDaresztaświata7.jpg)

Twórcy raportu sugerują, że to dużo (szczególnie przy zanotowaniu wzrostu 16% w stosunku do poprzedniego miesiąca), ale można mieć na ten temat inne zdanie. Nieco ponad połowa robi wrażenie, ale pamiętajmy, ze obecnie LCD bardzo silnie wypiera plazmę z rynku. Paneli CRT w ogóle nie znajdujemy już w sklepach, a plazmą zajmuje się tylko kilku producentów (liczą się teraz w sumie tylko Panasonic, Samsung i LG. Nie mówię, że wynik 57% dla LCD jest słaby. Sugeruję tylko, że być może głoszony przez niektórych zwolenników ciekłych kryształów schyłek paneli PDP wcale nie jest jeszcze tak bliski.

Jeśli idzie o rodzaj matryc, to szoku nie ma. Już w marcu, w naszym przeglądzie rynku, pokazaliśmy, że największą popularnością cieszą się obecnie panele Full HD. Ten trend nie ma szans się zmienić.

Ciekawe są informacje na temat zainteresowania promocjami. Okazuje się, że nie wystarczy wrzucić telewizora do worka z napisem "Promocja! Dużo taniej!". Sam telewizor też musi być odpowiedni.

Promocyjne oferty marketów oglądało 11 % użytkowników zainteresowanych telewizorami LCD, a zaledwie 5 % skorzystało z sortowania ofert według ceny – mówi Justyna Staszewska z Okazje.info. Nieco inaczej jest w przypadku podbijających rynek telewizorów LED, dla których promocje sprawdzało 40 % internautów odwiedzających tę kategorię. - Jednak ceny modeli LED są znacznie wyższe niż tradycyjnych LCD

Cieszą wieści, że szukając nowego modelu polscy klienci zwracają uwagę na parametry techniczne telewizorów. Interesujące są tu jednak różnice między panelami LCD, a LCD LED.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://hdtvmania.pl/images/2010/06/Parametry.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://hdtvmania.pl/images/2010/06/Parametry.jpg)

Wygląda na to, że nowsza, silnie reklamowana technologia sprawia, że zaczynamy głupieć i przestajemy zwracać uwagę na konkretne możliwości. Pamiętajmy! Obecność podświetlania LED wcale nie musi oznaczać, że dany panel będzie dobry. Są na to duże szanse, ale to tylko jeden z elementów telewizora.

Na koniec rzut oka na najbardziej popularne marki według Okazje.info.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://hdtvmania.pl/images/2010/06/Marki.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://hdtvmania.pl/images/2010/06/Marki.jpg)

Raport jest interesujący, ale wielka szkoda, że nie zestawia części danych na temat LCD z informacjami o rynku plazm. To sektor bardziej niszowy, zarówno przez mniejszą ilość producentów w niego zaangażowanych, jak i znacznie mniejszą ilość produktów (ot chociażby ze względu na ograniczenie przekątnych do 32 cali i więcej), ale ciekawie byłoby zobaczyć na ostatnich tabelkach pozycję Panasonica.

Zastanawiająca jest też bardzo wysoka pozycja Sony. Może nie koniecznie w dziale tradycyjnych LCD, ale LCD z podświetlaniem LED. W moim odczuciu Samsung, LG i Philips znacznie silniej promują swoje rozwiązania oparte na podświetlaniu LED. Mimo to są na dalszych miejscach listy popularności LCD LED lub wyprzedzają Sony zaledwie o kilka punktów (Samsung 25%, Sony 23%).

Czekam na Wasze opinie na temat preferencji zakupowych fanów LCD w Polsce.

Źródło: Okazje.infohttp://www.flickr.com/photos/lge/3810269130/sizes/l/ Fot. na licencji CC LGEPR/Flickr

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.