Jak wygląda 3D bez okularów? Sprawdźcie sami

Jak wygląda 3D bez okularów? Sprawdźcie sami20.11.2010 08:10
3D bez okularów
Szymon Adamus

Toshiba zacznie sprzedawać telewizory 3D niewymagające okularów jeszcze w tym roku, ale będą to wyświetlacze małe i drogie jak diabli. Jeśli chcecie zobaczyć za darmo, jak wygląda 3D bez okularów, do podskoczcie do najbliższego multikina.

Toshiba zacznie sprzedawać telewizory 3D niewymagające okularów jeszcze w tym roku, ale będą to wyświetlacze małe i drogie jak diabli. Jeśli chcecie zobaczyć za darmo, jak wygląda 3D bez okularów, do podskoczcie do najbliższego multikina.

Dziewięć standów reklamowych Digital Signage można oglądać w multikinach w sześciu miastach Polski. Są to konkretnie kina:

  • Warszwa – Złote Tarasy;
  • Warszawa – Ursynów;
  • Warszawa – Targówek;
  • Poznań – Malta;
  • Poznań – Stary Browar;
  • Wrocław – Arkady;
  • Kraków;
  • Gdynia;
  • Łódź.

3D bez okularów?

Standy mają na celu zaznajomienie odbiorców z nowym nośnikiem reklamowym, jakim są panele 3D niewymagające używania okularów. Firma, która się tym zajmuje (macie do niej link w źródle), oferuje standy, wynajem miejsca na panelach 3D i monitory Tridelity o przekątnych od 27 do 65 cali.

A sam efekt? Szału nie ma. 3D jest rzeczywiście widoczne gołym okiem - i to z kilku kątów i różnych odległości (chociaż znalezienie jednego, najlepszego punktu daje najbardziej satysfakcjonujący efekt). Są jednak problemy z ruchomym, szybkim obrazem, a same reklamy, które leciały, gdy byłem w multikinie, nie były na tyle powalające pod względem głębi, by mogły wywołać efekt WOW.

Technologia 3D bez okularów jest też o wiele bardziej skomplikowana niż w wersji okularowej. Tak bardzo, że nie sądzę, by twórcy filmowi rzucili się na nią ochoczo w ciągu najbliższych lat.

[cytat]Scena, którą chcemy oglądać w trójwymiarze bez okularów, musi być sfotografowana za pomocą pięciu kamer, których obiektywy są od siebie odsunięte o określoną wartość. Równocześnie osie obiektywów muszą być ustawione w jednym poziomie. Każdy z obiektywów widzi nieco inny obraz. Wygląda to tak, jakby obiekty położone bliżej przesuwały się względem drugiego planu - czytamy na stronie firmy.[/cytat]

Nie jest lekko.

Myślę, że autostereoskopia w reklamie będzie przeżywała podobny rozwój jak panele LED. Na początku drogie i mało popularne, dzisiaj wiszą w każdym większym mieście. Jakością nie rzucają na kolana, ale są nowym, ciekawym nośnikiem reklamowym. 3D bez okularów będzie przyciągało uwagę równie silnie i nie sądzę, by agencje reklamowe pozwoliły sobie na długie ignorowanie potencjału drzemiącego w tej technologii 3D.

A kino domowe? To już bardziej odległa przyszłość. Aktualne rozwiązania na bazie aktywnych okularów migawkowych dopiero raczkują. Producenci nie szybko z nich zrezygnują. I huczne zapowiedzi Toshiby niewiele tu zmienią.

Źródło: 3D bez okularów

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.