Jak zarejestrować kartę SIM, z której korzystamy?

Jak zarejestrować kartę SIM, z której korzystamy?16.12.2016 13:45
Mateusz Żołyniak

Do końca stycznia 2016 roku użytkownicy ofert na kartę polskich operatorów muszą zarejestrować swoje karty SIM. W przeciwnym razie ich numery zostaną wyłączone, a oni nie będą mogli wykonywać i odbierać połączeń czy wysyłać wiadomości SMS. Jak dokonać stosownej rejestracji?

We wpisie "Rejestracja karty SIM - co trzeba o niej wiedzieć?" zamieściliśmy informacje związane z procesem rejestracji prepaidowych kart SIM w Polsce, które powinien znać każdy. Czas skupić się na samym procesie.

Co jest potrzebne do rejestracji prepaidowej karty SIM?

Użytkownik, który chce zarejestrować swoją kart SIM, powinien sprawić, czy już tego nie robił. Można to zrobić:

  • dzwoniąc na numer infolinii sieci Plus (601 102 601);
  • korzystając z kodu (100# w T-Mobile, 111491# w Play i RBM);
  • wysyłając wiadomość SMS (o treści: \REJESTRACJA\ pod numer 111 w Play, \NUMER\ pod numer 80190 w Orange czy \STATUS\ pod numer 80104 w Plus);
  • na stronie internetowej danego operatora, jak Play czy Virgin Mobile.

Na virginmobile.pl należy przykładowo wejść w "Zarządzanie kontem" i odszukać zakładkę "Rejestracja numerów". Pojawi się tam lista numerów i ich status.

Jeżeli numer nie został zarejestrowany, należy upewnić się, że posiada się:

  • dowód osobisty lub paszport, które posłużą do potwierdzenia tożsamości;
  • kod PUK lub urządzenie z kartą SIM, gdy decydujemy się na potwierdzenie z wykorzystaniem kodu autoryzacyjnego.

Jeżeli powyższe warunki są spełnione, może zająć się rejestracją kart SIM, z której aktualnie się korzysta. Sposobów jest kilka.

Rejestracja w salonie lub u partnera

Większość polskich operatorów zaprasza klientów do swoich salonów lub punktów partnerskich. W przypadku sieci Virgin Mobile, która nie ma swoich salonów firmowych, użytkownicy muszą skorzystać z placówek partnerów.

Promowane przez operatorów placówki to m.in.:

  • Play - salony firmowe, Poczta Polska, Ruch, Inmedio, Statoil;
  • Plus/Plush - salony firmowe, salony Cyfrowego Polsatu, Poczta Polska, Ruch, Relay, 1 Minute, Neonet i Statoil;
  • Orange/nju Mobile: salony firmowe, Poczta Polska, Ruch, Kolporter, Inmedio, Relay, Media Expert, Saturn, Neonet, Media Markt i Statoil;
  • T-Mobile/Heyah: salony firmowe, Poczta Polska, Ruch, Kolporter, Inmedio, Inmedio Cafe, Relay, 1 minute i Statoil;
  • Virgin Mobile: Poczta Polska, Ruch, Inmedio, Inmedio Cafe, Relay, 1 minute, Discover, Telakces, Hubiz, Hello, Virgin, eurobank, Statoil i Telakces

Rejestracji można dokonać również w wielu niezależnych punktach GSM, które powinny być dostępne nawet w mniejszych miejscowościach.

Rejestracja bez wychodzenia z domu jest możliwa!

Część polskich operatorów, w tym T-Mobile i Virgin Mobile, umożliwia dokonanie rejestracji używanej karty SIM bez konieczności wychodzenia z domu. Proces online za pośrednictwem specjalnego formularza, a potwierdzenie danych dokonywane jest przez kuriera zamawianego na koszt sieci.

W przypadku sieci Virgin Mobile należy wejść na tę stronę WWW, wypełnić dane i upewnić się, że opcja "Kurier DPD" została zaznaczona. Kurier, który pojawi się w wybranym przez użytkownika miejscu, nie będzie zabierał ze sobą żadnych dokumentów. Należy okazać mu dowód osobisty (lub paszport), aby mógł sprawdzić, czy podane w formularzu dane są prawdziwe.

Opcja ta jest prosta i wygodna. Jeżeli użytkownicy nie chcą korzystać z kuriera, to mogą dokonać również rejestracji online za pomocą formularza na stronie internetowej i dokończyć ją w punktach partnerskich wymienionych wcześniej.

Inną opcją jest skorzystanie ze stron internetowych banków Millenium i ING Bank Śląski. Ich klienci cały proces mogą wykonać online. Opcję tę promują m.in. Play, T-Mobile i Virgin Mobile.

Rejestracja za pomocą wiadomości SMS

Proces rejestracji karty SIM jest ułatwiony, gdy użytkownicy posiadają już numer zarejestrowany w danej sieci. Dotyczy to ofert abonamentowych, typu mix, a nawet tych na kartę (np. przenoszonych z innej sieci). Jak odbywa się proces dodawania kolejnego numeru?

Play

Play umożliwia to poprzez kontakt z infolinią (730 300 300), stronę Play24 lub za pomocą wiadomości SMS. W ostatnim przypadku użytkownik musi:

  • działający już numer - wysłać z zarejestrowanego numeru SMS pod numer 676 o treści \ZAREJESTRUJ\ podając numer telefonu, który chce zarejestrować. Na numer ten wysłana zostanie wiadomość z prośbą o rejestrację;
  • nowy numer na kartę - wysłać z zarejestrowanego numeru SMS pod numer 676 o treści \ZAREJESTRUJ\ podając numer telefonu, który chce zarejestrować, oraz kod PUK przypisany do tej karty. Na numer ten wysłana zostanie wiadomość z prośbą o rejestrację.

Plus

W Plusie nowe numery można dodawać SMS-ami. Dostępne są dwie opcje:

  • wiadomość z zarejestrowanego numeru pod 80106 - w treści należy podać \DOPISZ\ i numer telefonu na kartę;
  • wiadomość z niezarejestrowanego numeru pod 80106 - w treści należy podać \REJESTRACJA\ i numer telefony, który jest już zarejestrowany (abonament, mix, karta).

Orange

Orange umożliwia szybką rejestrację dodatkowego numery poprzez wysłanie wiadomość SMS na numer 80280 z numeru, który ma zostać zarejestrowany. W jej treści należy podać numer telefonu osoby, która ma już zarejestrowaną kartę w tej sieci. Osoba ta dostanie wiadomość z prośbą o zgodę na rejestrację i na nią zostanie on zarejestrowany.

Rejestracja wielu numerów w Klubie Virgin

Sieć Virgin Mobile oferuje możliwość zarządzania kilkoma numerami z jednego miejsca. Wystarczy, że użytkownik zarejestruje się w Klubie Virgin i będzie mógł przyłączyć do konta wszystkie aktywne numery, które następnie zweryfikuje w zakładce "Rejestracja numerów".

Warto pamiętać o Klubie Virgin, gdyż w innym wypadku każdy numer będzie trzeba rejestrować osobno - dotyczy to nie tylko weryfikacji karty SIM, ale i potwierdzania podanych danych osobowych.

Czy każdą kartę trzeba rejestrować osobno?

Niestety tak. Każdą z używanych kart prepaidowych należy osobno zweryfikować - podając numer karty SIM i PUK lub za pomocą kodu otrzymanego w wiadomości SMS. Dobrą wiadomością jest to, że potwierdzenie danych osobowych odbywa się tylko raz.

Co z numerami, które były przenoszone do danego operatora?

Operatorzy, do których przenoszono numery z innych sieci, będą zgłaszać się do użytkowników z prośbą o potwierdzenie danych. W przypadku Virgin Mobile klienci otrzymają wiadomość SMS (z numeru 8000), w której zawarta będzie prośba o potwierdzenie aktualności podanych przy przenoszeniu danych. Wystarczy odpisać na wiadomość "TAK", a sieć zarejestruje ten numer zgodnie z wymogami ustawy.

Ile kart można zarejestrować?

Operatorzy nie narzucają na klientów ograniczeń związanych z liczbą aktywnych kart SIM, więc można mieć ich dowolną liczbę. O ile oczywiście wykorzystywane są zgodnie z regulaminem.

Warto się pospieszyć z rejestracją

Warto pospieszyć się z rejestracją prepaidowych numerów. Po pierwsze czas na dokonanie tego procesu jest ograniczony, a dokonując go szybciej nie tylko uniknie się dezaktywacji karty, ale i ewentualnych kolejek w punktach. Po drugie można otrzymać niezłe bonusy. Jakie?

Play/Red Bull Mobile

Play swoim klientom daje rok ważności konta oraz 500 zł (100 zł przy kupnie nowej karty) i pakiet 10 GB do wykorzystania w ciągu 30 dni. Promocje dostępne są również w RBM (taryfy Energy i 7 MNP).

Plus/Plush

Plus w swoich ofertach na kartę proponuje użytkownikom rok ważności konta oraz 500 zł i pakiet 50 GB, które należy wykorzystać w 30 dni. Oferta Plush jest podobna, ale bez rocznej ważności konta.

Orange/nju Mobile

Orange w swoich ofertach i w nju Mobile daje jeszcze więcej - 1000 zł i pakiet danych 100 GB. Niestety, bonusy również trzeba wykorzystać w 30 dni.

T-Mobile/Heyah

Klienci ofert na kartę T-Mobile i Heyah mogą otrzymać co miesiąc pakiet 10 GB (przez rok), gdy będą doładowywać konto kwotą co najmniej 25 zł. Do pierwszego doładowania dodawany jest również miesiąc nielimitowanych rozmów do wszystkich krajowych sieci komórkowych.

Virgin Mobile

Virgin Mobile oferuje klientom aż 50-procentowy zwrot opłaty za dowolnym #PakietWszystko (#PEŁENLUZ, #BEZLIMITU, #NAJLEPIEJ i #DLAMNIESUPER) przez dwa cykle rozliczeniowe. Mogą oni zyskać darmowe i nielimitowane rozmowy, SMS-y do wszystkich sieci oraz nawet 13 GB na transfer danych.

Materiał powstał we współpracy z Virgin Mobile.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.