Jakich błędów unikać wystawiając przedmiot na Allegro?

Jakich błędów unikać wystawiając przedmiot na Allegro?10.05.2010 15:15
Paweł Cebula

Serwis aukcyjny Allegro miał duży wpływ na to, jak Polacy zaczęli podchodzić do kwestii zakupów online. Jest to jedno z pierwszych miejsc, do których zaglądamy w momencie, gdy chcemy coś kupić lub sprzedać. Przeciętny Kowalski częściej kupuje niż sprzedaje, ale czasami pojawia się i taka konieczność - jakich błędów unikać przy okazji wystawiania przedmiotów?

Serwis aukcyjny Allegro miał duży wpływ na to, jak Polacy zaczęli podchodzić do kwestii zakupów online. Jest to jedno z pierwszych miejsc, do których zaglądamy w momencie, gdy chcemy coś kupić lub sprzedać. Przeciętny Kowalski częściej kupuje niż sprzedaje, ale czasami pojawia się i taka konieczność - jakich błędów unikać przy okazji wystawiania przedmiotów?

Powstanie Allegro zostało zainspirowane ogromnym sukcesem serwisu eBay, który od ponad 10 lat jest niezmiennie najpopularniejszą na świecie platformą aukcyjną. Nawet ta ogromna popularność nie pomogła eBayowi w debiucie nad Wisłą, a w efekcie z pojedynku zwycięsko wyszedł nasz polski serwis.

Powodów, dla których Polacy uwielbiają korzystać z Allegro jest wiele. Przede wszystkim ogromny wybór przedmiotów - znajdziemy tam bieliznę, sprzęt elektroniczny, samochody, a nawet rzeczy, o których istnieniu nie mieliśmy pojęcia. Kolejną kwestią jest możliwość wybrania najkorzystniejszej oferty (cena) z listy dostępnych przedmiotów.

Allegro jest jednak miejscem, w którym jako sprzedawcy możemy bardzo łatwo dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych kupców. Część z Was na pewno już sprzedawała coś w ten sposób i była to doskonała okazja do wyciągnięcia wniosków, co wpływa na to, że ktoś chętniej kupuje u jednego sprzedawcy zamiast u drugiego. Zobaczmy więc, jakich błędów powinniśmy się wystrzegać, aby zwiększyć nasze szanse na skuteczną sprzedaż.

  • Niedopracowane opisyphoto position=\inside\84464/photoOpis jest właściwie najważniejszym (obok ceny) czynnikiem, który decyduje o tym, czy będziemy zainteresowani zakupem, czy nie. Jest kilka zasad, których powinniśmy się trzymać - jeżeli zależy nam na tym, aby wystawiany przedmiot szybko zmienił właściciela.Pierwsza sprawa - przejrzystość. Opis musi być relatywnie jak najkrótszy, ale uwzględniać wszystkie najważniejsze cechy przedmiotu - z uwzględnieniem informacji dotyczących stanu. Co do samej formy, to tutaj zastosowanie ma netykieta(http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta) - warto unikać nadmiaru wykrzykników, czy pisania WIELKIMI LITERAMI.Szlag mnie trafia w momencie, gdy w tytule aukcji czytam, że przedmiot jest **\nowy**, ale po chwili w opisie znajduję informację *\używany zaledwie kilka godzin, włączony, żeby tylko sprawdzić czy działa* - jeżeli coś jest nowe tzn., że nieotwierane, nieuruchamiane i niesprawdzane. Nieważne, czy korzystałeś z czegoś 2 minuty, czy tydzień - taki przedmiot jest używany, nawet jeżeli nie widać śladów używania.Przy okazji opisów warto unikać stosowania nadmiaru animacji charakterystycznych dla internetu lat '90, czy utrudniających czytanie jaskrawych kolorów czcionek.
  • Zdjęciaphoto position=\inside\84463/photoSpore znaczenie mają również zdjęcia. Użytkownik na ich podstawie może ocenić faktyczny wygląd opisywanego przedmiotu. Naturalnie są sytuacje, w których np. uszkodzenie nie jest widoczne, ale w żadnym wypadku nie zwalnia nas to z odpowiedzialności, czy konieczności uwzględnienia odpowiedniej informacji w opisie.Allegrowicze bardzo cenią sobie zdjęcia, które są wyraźne i faktycznie przedstawiają wystawiany przedmiot. W momencie, gdy wystawiamy np. używany komputer, który nosi widoczne ślady użytkowania, nie ma sensu wstawianie zdjęć zapożyczonych ze strony producenta. Potencjalny kupiec zaczyna się coraz bardziej intensywnie zastanawiać, jak zamieszczone fotografie mają się do opisu, a rodzi to wątpliwości, które nie działają na naszą korzyść.Jeżeli dysponujesz aparatem cyfrowym, to poświęć kilka minut na przygotowanie przedmiotu do sfotografowania, zadbaj o otoczenie, tak aby widoczny był wyłącznie sprzedawany obiekt. Każdy z nas lubi dokładnie obejrzeć coś, co zamierza kupić - szczególnie, gdy jego cena przekracza kilkaset złotych.
  • Sposoby płatnościphoto position=\inside\84465/photoW momencie, w którym zdecydujemy się na zakup zwracamy uwagę na jeszcze jedną rzecz - mowa oczywiście o sposobie płatności. Wystawiając przedmiot warto udostępnić kilka sposobów zapłaty - jednym z nich na pewno powinna być opłata za pobraniem (zarówno dla przesyłki kurierskiej, jak i pocztowej).Oczywiście sprzedającemu zależy na jak najszybszym otrzymaniu pieniędzy za wylicytowany produkt. Musimy jednak uwzględnić pewną rzecz - mając niewielką liczbę pozytywnych komentarzy (lub obecność \negatywów) nie wzbudzamy w kliencie nadmiernego zaufania. W takiej sytuacji, możliwość zapłacenia, dopiero gdy dostaniemy przedmiot \do ręki\ jest jedynym rozsądnym rozwiązaniem i niestety, ale musimy wykazać się cierpliwością.
  • Sztuczne zawyżanie kosztów wysyłkiphoto position=\inside\84466/photoPrawdziwą plagą na Allegro jest zawyżanie kosztów przesyłki. Niektórzy sprzedawcy do faktycznie opłaty doliczają sobie jeszcze ekstra: koszt materiałów do zapakowania, przejście na pocztę (odstanie w kolejce) lub zadzwonienie po kuriera. My jako osoby sprzedające możemy mieć pewność, że Allegrowicz porówna cenę przesyłki u nas i u konkurencji, wybierając tę tańszą.Poczta Polska zdecydowanie nie należy do instytucji, które cieszą się dobrą opinią i zaufaniem Polaków. Jeżeli sprzedajemy jakiś produkt o wysokiej wartości rozważmy umożliwienie wysłania przedmiotu za pośrednictwem firmy kurierskiej. Wcale nie musi się to przekładać na podniesienie ceny transportu - w Internecie znajdziemy wiele serwisów, które pozwalają na zamówienie kuriera, którego koszt będzie bardzo zbliżony do usługi wykonywanej przez Pocztę Polską.
  • Brak lub utrudniony kontaktphoto position=\inside\84467/photoSerwis aukcyjny Allegro standardowo pozwala na kontakt między kontrahentami. Częstą praktyką jest podawanie również adresu e-mail, numeru Gadu-Gadu, czy telefonu komórkowego. Wszystko oczywiście z umiarem i odpowiednią ostrożnością - chyba że lubimy otrzymywać spam i innego rodzaju atrakcyjne wiadomości.Jeżeli zadbaliśmy o odpowiednio dobry opis, to nie musimy spodziewać się dziesiątek maili z zapytaniami dotyczących wystawianych produktów. Czasami jednak bywa i tak, że pomimo naszych starań, ktoś zwróci się z pytaniem, na które odpowiedź znajduje się w opisie. Tak czy inaczej, nie warto ignorować tych wiadomości.
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.