Jeden, by wszystkimi rządzić. iRing – pilot do telewizora Apple’a

Jeden, by wszystkimi rządzić. iRing – pilot do telewizora Apple’a08.04.2013 20:00
Pierścień jako pilot nowej generacji?

Mówi się, że dobrymi radami jest piekło wybrukowane. Potwierdzeniem tego przysłowia wydaje się niedawny wysyp „ekspertów”, którzy lepiej od Apple’a wiedzą, jak powinien wyglądać iOS 7 albo na czym powinien skupić się Jonathan Ive. Wśród mało odkrywczych propozycji pojawił się jednak pomysł – moim zdaniem – niebanalny i godny uwagi.

Mówi się, że dobrymi radami jest piekło wybrukowane. Potwierdzeniem tego przysłowia wydaje się niedawny wysyp „ekspertów”, którzy lepiej od Apple’a wiedzą, jak powinien wyglądać iOS 7 albo na czym powinien skupić się Jonathan Ive. Wśród mało odkrywczych propozycji pojawił się jednak pomysł – moim zdaniem – niebanalny i godny uwagi.

Wśród komentarzy instruujących Apple'a, jak należy wykonywać i sprzedawać elektroniczne gadżety, które będzie uwielbiał cały świat, zwraca uwagę koncepcja Briana White’a, analityka z funduszu Topeka Capital Markets.

Brian przewiduje, że niebawem Apple pokaże światu nowy telewizor. Plotki o telewizorze z logo nadgryzionego jabłka nie są niczym nowym, ale analityk idzie o krok dalej. Nie tylko prognozuje, że sprzęt z 60-calowym ekranem pojawi się na rynku jesienią tego roku, ale też podsuwa ciekawe pomysły dodatków, które mogą być do niego dołączone.

Jednym z nich jest dodatkowy dotykowy ekran wielkości iPada, który pozwoli nie tylko na sterowanie telewizorem, ale również na wyświetlanie na nim obrazu widzianego na dużym ekranie. No cóż, z pozoru nic w tym przełomowego - wystarczy wspomnieć choćby takie technologie, jak promowany przez Intela WiDi czy Miracast, oferujące mniej więcej to samo.

Wystarczy jednak wrócić pamięcią do debiutu innych urządzeń Apple'a, by uświadomić sobie, że przecież firma z Cupertino już nieraz brała na warsztat coś, co inni z różnym powodzeniem stosowali już wcześniej, a następnie zmieniała to w genialny produkt. Miracast à la Apple? Jestem za!

iRing - wizualizacja z 2007 roku
iRing - wizualizacja z 2007 roku

Drugim, znacznie ciekawszym gadżetem wydaje mi się pilot w formie pierścienia, nazywany iRingiem - po założeniu go na palec dłoń ma zmienić się w uniwersalnego pilota. Pod względem idei przypomina to nieco oferowany przez LG Magic Remote, reagujący na ruchy dłonią, polecenia głosowe i gesty.

Chętnie zobaczyłbym, jak z tematem poradziliby sobie inżynierowie i designerzy z Cupertino. Warto podkreślić, że widoczny na zdjęciach iRing, w wielu miejscach Sieci ilustrujący pomysły Briana White'a, to tak naprawdę zupełnie inne urządzenie, a raczej stary koncept z 2007 roku pokazujący, jak mógłby wyglądać pilot do iPoda.

Brian szacuje zarazem cenę takiego zestawu. Według analityka telewizor wraz z dodatkami miałby kosztować 1,5-2,5 tys. dolarów, a cena zależałaby m.in. od liczby dodatkowych małych ekranów. Na rynku miałyby się pojawić również tańsze i mniejsze, 55- i 50-calowe wersje telewizora Apple'a.

Na razie przypomina to raczej wróżenie z fusów i jednocześnie pokazuje, jak duże są oczekiwania zarówno klientów, jak i inwestorów. Pomysł Briana White'a wydaje się tęsknotą za tym, by Apple po latach pokazał nowy, przełomowy produkt, zamiast ewolucyjnych zmian w dotychczasowej ofercie. Czas na to najwyższy - 3 kwietnia minęły 3 lata od czasu, gdy Steve Jobs pokazał światu iPada.

Źródło: Apple Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.