Kariera oscarowej fotki Ellen to dowód na to, że telewizja jest potężniejsza niż social media

Kariera oscarowej fotki Ellen to dowód na to, że telewizja jest potężniejsza niż social media04.03.2014 14:50
Oscarowa słitfocia
Źródło zdjęć: © Twitter
Marta Wawrzyn

Ellen DeGeneres podczas rozdania Oscarów zrobiła słitfocię z gwiazdami. Zdjęcie zostało wrzucone na Twittera, gdzie pobiło wszelkie rekordy. Pobiło, bo ktoś na ekranie telewizora powiedział, żeby klikać!

Oscarowa gala w tym roku była sympatyczna, ale niestety jeszcze bardziej nudna niż zwykle. Z wyjątkiem kilku momentów, spośród których najbardziej interesuje nas najpopularniejsze selfie w historii, zrobione przez prowadzącą imprezę Ellen DeGeneres.

3 mln retweetów

Kiedy podczas oscarowej gali Ellen zaprosiła największe gwiazdy do wspólnej fotki, od razu zapowiedziała, że chce pobić twitterowy rekord. Udało się. Zdjęcie zostało retweetowane ponad 3 mln razy, czyli więcej niż słynne foto prezydenta Obamy, po tym jak został prezydentem na drugą kadencję.

Oszalał nie tylko Twitter, oszalał cały Internet. Zanim Polacy zdążyli się wczoraj obudzić, pełno już było parodii i memów. W tym polska, z posłem Jackiem Kurskim, mistrzem słitfoci. Tysiące ludzi skorzystały z aplikacji, dzięki której na tym zdjęciu może znaleźć się każdy. Coś niesamowitego!

Potęga Internetu? To nie do końca tak...

Przez cały wczorajszy dzień czytałam, jak niesamowitą potęgą jest Twitter. I fakt, 3 mln retweetów jednego zdjęcia to coś kompletnie szalonego. Serwisy społecznościowe mają wielką moc. Nawet te, które nie są w stanie na siebie zarobić, jak Twitter. Potraficie sobie wyobrazić, co by się stało, gdyby to Wasze zdjęcie retweetowano 3 mln razy? Bylibyście bardziej sławni od papieża!

Problem w tym, że akurat ta konkretna sytuacja raczej obnaża słabość serwisów społecznościowych, niż pokazuje ich siłę. Z prostego powodu: internauci rzucili się masowo przekazywać dalej oscarowe zdjęcie, bo osoba prowadząca Oscary poleciła im to zrobić. Polecenie padło z telewizji, która ponoć już umarła, a internauci tańczą na jej grobie.

Bzdura. Telewizja to potęga, co widać zawsze, kiedy dzieje się coś ważnego. W samych Stanach Zjednoczonych Oscary oglądało 43 mln ludzi. Super Bowl ogląda co roku ponad 100 mln. Owszem, seriale mają się dużo gorzej, ale ten kryzys ma zbyt złożone podłoże, by wyciągać z niego prosty wniosek o śmierci telewizji i przeniesieniu się całej rozrywki do Sieci.

Nie przeczę, że Internet jest potęgą, źródłem newsów i najwspanialszym pożeraczem czasu, jaki znamy. Ale telewizja jeszcze nie umarła. Telewizja żyje, ma się świetnie i jeśli powie internautom, jaki przycisk mają nacisnąć, to w tej samej chwili masowo rzucą się to uczynić.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.