Kilka rzeczy których nie wiedzieliście o Google

Kilka rzeczy których nie wiedzieliście o Google21.06.2010 08:23
Jakub Poślednik

“Google nie jest konwencjonalną firmą. Nie zamierzmy nią zostać.” Tak zaczyna się słynny 'list od założycieli' napisany przez Brina i Page’a w rejestracji papierów wartościowych firmy z 2004 roku. Pomimo coraz większych sukcesów komercyjnych, założyciele wciąż dotrzymują słowa.

“Google nie jest konwencjonalną firmą. Nie zamierzmy nią zostać.” Tak zaczyna się słynny 'list od założycieli' napisany przez Brina i Page’a w rejestracji papierów wartościowych firmy z 2004 roku. Pomimo coraz większych sukcesów komercyjnych, założyciele wciąż dotrzymują słowa.

Poniżej przedstawiamy kilka zabawnych oraz mniej znanych faktów i zdarzeń z historii najsłynniejszej firmy internetu.

1. Pierwszy “doodle” w logo wyszukiwarki

Słynne zmieniające się logo zwraca naszą uwagę na rocznice i ciekawe wydarzenia z całego świata. Czy wiedzieliście jednak, że pierwszy “bazgroł” został zaprojektowany jako swego rodzaju auto-responder na czas nieobcności przy komputerze?

W 1998 r. Brin i Page wyjechali na weekend na festiwal Burning Man do Nevady. Rysuneczek dodany do logo miał informować użytkowników, że nikogo nie ma w biurze a wszystkie usterki będą naprawione po powrocie z festiwalu.

2. Pierwszy serwer był zbudowany z klocków LEGO

Cała konstrukcja znajduje się obecnie na wystawie w Uniwersytecie Stanford. Oryginalny serwer z 1996 r. miał niesamowitą jak na tamte czasy pojemność 40 GB (mniej niż dzisiejsze iPody). Legenda głosi, że za wykorzystaniem do budowy klocków LEGO przemawiała łatwość rozbudowy (serwer składał się z dysków twardych o pojemności 10,4 GB) oraz stosunkowo tania konstrukcja.

3. Pierwsza wiadomość Google na Twitterze to:

Czysty “geekizm” ;) Dla tych z was którzy nie posługują się jęz. binarnym płynnie w mowie i piśmie tłumaczenie powyższego to oczywiście słynne zdanie ze strony głównej wyszukiwarki: “I’m feeling lucky”, czyli “Szczęśliwy traf”.

4. Google “zatrudnia” kozy

Nie, to nie żart. Stado 200 kóz wraz z pastuchem i psem-zaganiaczem znajduje się na liście płac firmy. Zwierzaki dbają o to by trawa wokół kwatery głównej była równo przycięta i odchwaszczona. Jak mówią pracownicy: “Kozy są wdzięczniejsze niż kosiarki.”

5. Wpływ Google na język codzienny

Pisaliśmy już kiedyś o “googlowaniu się”, a wy sami pewnie nie raz doradzaliście komuś, żeby to “zgooglował” lub “wygooglował”. Wiele słowników jęz. polskiego wciąż nie uznaje czasownika “googlować” (prawdopodobnie taka pisownia nie zadowala również purystów językowych), wiadomo jednak, że język jest żywy, i jako taki wymyka się wszelkim tradycyjnym klasyfikacjom.

6. Logo wycentrowano dopiero w 2001 r.

Słynna minimalistyczna strona główna wyszukiwarki jest uważana za klasyczny przykład doskonałego projektowania na całym świecie. Jednak nie była tak doskonała przed 31 marca 2001 roku. Jeśli korzystaliście z niej przed tą datą, możecie pamiętać, że początkowo całość była adjustowana do lewej strony, co więcej, na początku działalności logo miało (podobnie jak Yahoo) wykrzyknik na końcu.

7. Google ma własnego dinozaura

Ogromny szkielet tyranozaurusa jest wśród pracowników znany jako “Stan” (tak nazwano oryginalny szkielet dinozaura wykopanego w pobliżu siedziby firmy). Poza Stanem, w na terenie HQ google znajdują się także replika SpaceShipOne w skali 1:1, różnej wielkości figurki z logo Androida, różowe flamingi, wielki ludzik LEGO, baseny z kulkami dla dorosłych (wiecie, takie jak w McDonaldsie, tylko dla dorosłych) oraz inne atrakcje.

Źródło: mashable.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.