Kolejna zmiana na Facebooku: Twój status może mieć nawet 63 206 znaków

Kolejna zmiana na Facebooku: Twój status może mieć nawet 63 206 znaków01.12.2011 12:02
Po co nam książki, skoro mamy Facebooka? ;) (Fot. Flickr/photosteve101/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Napisałeś powieść i chciałbyś, żeby ją zrecenzowali najpierw znajomi z Facebooka? Nie ma problemu! Nawet jeśli jest ona naprawdę długa, wystarczy kilka razy zaktualizować status.

Napisałeś powieść i chciałbyś, żeby ją zrecenzowali najpierw znajomi z Facebooka? Nie ma problemu! Nawet jeśli jest ona naprawdę długa, wystarczy kilka razy zaktualizować status.

Na Twitterze wszystkie, najmądrzejsze nawet myśli muszą zmieścić się w 140 znakach. Facebook dla odmiany rozumie, że nie wszyscy posiedli dar lapidarnego wypowiadania się, i zwiększa liczbę znaków w statusach.

Jak ogłoszono, teraz będzie można pisać wiadomości nawet dłuższe niż 60 000 znaków. Dłuższe niż 60 000, czyli jak długie dokładnie? Zapytał o to serwis Mashable i dostał odpowiedź: 63 206 znaków.

To prawdziwa rewolucja, większa od wciąż nieistniejącego Timeline'a. Dlaczego? Wiedzą to ci, którzy próbowali zamieścić na Facebooku wiadomość dłuższą niż 5000 znaków. Tak, tak, dopuszczalny limit długości statusu zwiększono ponad 12-krotnie.

Podobno, żeby zamieścić przeciętnej długości powieść, wystarczy zaktualizować status dziewięć razy. Ale już na pracę magisterską wystarczy zrobić to dwa razy, a w niektórych przypadkach nawet jeden. Na pewno bez problemu będzie można skopiować cały artykuł z jakiegoś portalu, zamiast dzielić się linkiem jak dotychczas.

Jeden z inżynierów Facebooka zdradził, że limit 63 206 znaków nie jest przypadkowy. Ma to być "coś nerdowskiego", czyli przedstawienie słowa "face" w systemie szesnastkowym (64 206) minus "k" (1000). Ma to sens, czyż nie?

Facebook … Face Boo K … hex(FACE) – K … 64 206 – 1000 = 63 206

Skądkolwiek nie wzięła się ta liczba, jest ona niewątpliwie tyleż ciekawa, co niezrozumiała. W lipcu jakoś wystarczało 500 znaków, teraz zachęcają do wrzucania całych powieści.

Fot. Mashable
Fot. Mashable

Być może to jakiś rodzaj wyścigu z Google+, gdzie według TechCruncha da się upchnąć nawet 100 000 znaków w jedną wiadomość.

Źródło: MashableTechCrunch

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.