Kolejne pokolenia internautów

Kolejne pokolenia internautów18.03.2009 14:05
pokolenia w sieci
K Falernowa

Internet jest nadal względnie jeszcze nowym medium komunikacji, jednak zdążyły go już poznać dość dobrze trzy pokolenia. Fakt, że w różnych okresach swojego życia, ale liczy się efekt: przez komputerami podpiętymi do Globalnej Sieci siedzą zarówno 10-latki, jak też ich 30-letni rodzice oraz 50-letni dziadkowie.

I dla każdego z pokoleń Internet stanowi jak się okazuje inną jakość, służy innym celom i zaspokaja inne potrzeby.

Z badań przeprowadzonych na trzech generacjach internautów amerykańskich wynika, że zainteresowania poszczególnymi możliwościami Sieci zmieniają się wraz z wiekiem. Najmłodsi internauci skupiają się głównie na komunikacji z innymi osobami, rozrywce, oglądaniu materiałów video, grach. Im starsza zaś osoba siedzi przy komputerze, tym bardziej postrzega Internet jako potężne źródło informacji na interesujące ją tematy.

Internet jest nadal względnie jeszcze nowym medium komunikacji, jednak zdążyły go już poznać dość dobrze trzy pokolenia. Fakt, że w różnych okresach swojego życia, ale liczy się efekt: przez komputerami podpiętymi do Globalnej Sieci siedzą zarówno 10-latki, jak też ich 30-letni rodzice oraz 50-letni dziadkowie.

I dla każdego z pokoleń Internet stanowi jak się okazuje inną jakość, służy innym celom i zaspokaja inne potrzeby.

Z badań przeprowadzonych na trzech generacjach internautów amerykańskich wynika, że zainteresowania poszczególnymi możliwościami Sieci zmieniają się wraz z wiekiem. Najmłodsi internauci skupiają się głównie na komunikacji z innymi osobami, rozrywce, oglądaniu materiałów video, grach. Im starsza zaś osoba siedzi przy komputerze, tym bardziej postrzega Internet jako potężne źródło informacji na interesujące ją tematy.

Nastolatki i Generacja Y (osoby urodzone po roku 1977) to najbardziej aktywni uczestnicy serwisów społecznościowych i różnego rodzaju usług, pozwalających na komunikację. Sieć postrzegają stricte rozrywkowo, oglądają wideo w sieci, grają i ściągają muzykę, korzystają masowo z komunikatorów i serwisów blogowych. Są najbardziej "multimedialni" i "interaktywni" spośród internautów.

Generacja X (osoby urodzone pomiędzy 1965 a 1976r.) jest w tej chwili najbardziej liczną grupą internautów, choć już nie tak "widoczną" jak młodsi koledzy. Generacja X korzysta z Sieci w celach zawodowych, informacyjnych, do wykonywania zdalnie różnych czynności jak obsługa kont bankowych i lokat, dokonywanie zamówień i zakupów online, wyszukiwania bardzo często specjalistycznych informacji.

Najstarsza generacja najchętniej korzysta z informacyjnej strony Sieci. Nie korzysta w zasadzie z komunikatorów i nie udziela się na czatach bądź forach dyskusyjnych - a nawet jeśli, to w bardzo ograniczonym (celowo) zakresie. Nie traktują Internetu jako formy komunikacji międzyludzkiej, a właśnie środek wymiany wiadomości i doświadczeń na wybrane tematy.

Dodać jednak trzeba, że te różnice stopniowo się zacierają - choćby dlatego, że młodsze pokolenia powoli stawać się zaczynają tymi starszymi. Młodzi internauci zaczynają się interesować informacyjną funkcją Sieci, starsi - komunikacyjną. Możliwe więc, że za parę lat podział pokoleniowy okaże się już być sztuczny - do tego czasu jednak internetowe agencje reklamowe będą pilnie zbierać informacje o wieku potencjalnych odbiorców swoich kampanii...

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.