Koniec plazm?

Koniec plazm?01.03.2009 10:30
Szymon Adamus

Możliwe, że właśnie patrzymy na koniec istnienia telewizorów plazmowych. Ostatnio wspominaliśmy o mniej znanym producencie VIZIO rezygnującym z tego typu ekranów. To jednak nikogo wielce nie zaniepokoiło. Co innego plany wyjścia z sektora PDP firmy Pioneer. Producent (niestety) potwierdził wcześniejsze spekulacje. Pioneer rezygnuje z produkcji telewizorów. Po roku 2010 skupi się na sprzęcie audio/wideo dla samochodów.

Czy to już koniec ekranów PDP?

Możliwe, że właśnie patrzymy na koniec istnienia telewizorów plazmowych. Ostatnio wspominaliśmy o mniej znanym producencie VIZIO rezygnującym z tego typu ekranów. To jednak nikogo wielce nie zaniepokoiło. Co innego plany wyjścia z sektora PDP firmy Pioneer. Producent (niestety) potwierdził wcześniejsze spekulacje. Pioneer rezygnuje z produkcji telewizorów. Po roku 2010 skupi się na sprzęcie audio/wideo dla samochodów.

Czy to już koniec ekranów PDP?

Seria KURO Pioneera jest wzorem tego jak plazmy powinny działać. Głębia czerni oferowana przez niektóre modele podawana jest w testach jako wzorzec doskonałości. Mimo to producent dostał w ostatnich latach ostro w kość. Szczególnie w ciągu ostatnich trzech lat szala zwycięstwa zaczęła wyraźnie przesuwać się na stronę LCD. Panele tego typu wielu użytkownikom wydają się lepsze. Mity dotyczące plazm (wyciekanie, większe zużycie prądu, wypalanie itd. itp.) sprawiły, w moim odczuciu, że to LCD wskoczyło na pierwsze miejsce.

Oczywiście jednym z głównych czynników są też problemy produkcyjne. Plazmy może i oferują lepszą czerń i płynność obrazu, ale w fabrykach mniejszych producentów jest z nimi więcej problemów.

Czy plazmę czeka taka sama przyszłość co CRT?
Czy plazmę czeka taka sama przyszłość co CRT?

Trzeba też przyznać, że LCD mocno się rozwinęły. Dzisiaj postawienie dobrej plazmy obok dobrego LCD może jeszcze pokazać ogromne zalety tej pierwszej technologii. Jednak ekrany LCD poradziły sobie z większością dotychczasowych problemów (smużenie, słaba jakość czerni, skalowanie obrazu gorzej jakości) i samotnie stojący LCD nie woła już o pomstę do nieba. Nic więc dziwnego, że klienci wybrali po prostu to co jest bardziej popularne.

Aktualnie na świecie ciekłe kryształy sprzedają się 8 razy lepiej niż plazma. Duży wpływ ma na to oczywiście rezygnacja firm ze wspierania niepopularnej technologii. Obecnie jedyni liczący się gracze pozostający w sektorze PDP to Panasonic, LG i Samsung. Pioneera można już spisać na straty.

O ile Panasonic może cieszyć się z odejścia dużego konkurenta, o tyle LG jedzie na tym samym wózku. Widać to zresztą po reakcji firmy na ostatnie wydarzenia. LG już ogłosiło, że rozważa całkowitą rezygnację z produkcji plazm. Decyzja jeszcze nie zapadła, ale jeśli sprzedaż tego typu telewizorów nadal będzie spadać, to nikogo nie zdziwi decyzja LG o odcięciu plazmowej głowy.

Hitachi, NEC, Pioneer, VIZIO. Te firmy postawiły już krzyżyk na plazmach. Fortu bronią jeszcze Samsung, Panasonic i LG, ale wydaje się, że przyszłość ekranów PDP jest już przesądzona. Za kilka lat, gdy LCD wzmocni swoją pozycję, a nowe modele jeszcze bardziej zbliżą się do konkurencyjnych technologii, może nawet taki gigant jak Panasonic będzie musiał przemyśleć swoją politykę.

A za 10 lat wejdą OLED-y i nawet LCD nie będzie bezpieczne.

Źródło: NY TimeswhirlpoolWikimediaCommons

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.