Koniec reklam Mac vs. PC

Koniec reklam Mac vs. PC23.05.2010 08:41
Jakub Poślednik

Miesiąc temu aktor Justin Long ujawnił, że słynna kampania reklamowa Apple “Get a Mac” (“Kup Maca”), w której występował jako Mac zostanie zakończona. Ostatnia seria reklam w tym formacie została wyemitowana w październiku 2009.

Miesiąc temu aktor Justin Long ujawnił, że słynna kampania reklamowa Apple “Get a Mac” (“Kup Maca”), w której występował jako Mac zostanie zakończona. Ostatnia seria reklam w tym formacie została wyemitowana w październiku 2009.

Apple usunęło link do reklam ze swojej strony, przekierowując ruch do zakładki “Why You’ll Love a Mac” (“Dlaczego pokochasz Maca”) na której podkreśla pięć kluczowych punktów marketingowych swoich komputerów: lepszy hardware, Lepszy software, lepszy OS, lepsze wsparcie techniczne oraz kompatybilność.

Możecie kochać lub nienawidzić Macintosha, jednak trzeba przyznać, że reklamy z serii “Get a Mac” były strzałem w dziesiątkę, zabawne a czasem nawet prawdziwe, pozwoliły na zbudowanie więzi emocjonalnej klientów Apple z ich komputerami - unikatowa sytuacja dla tej jednej marki w skali całego rynku komputerowego.

Trwająca 4 lata kampania otrzymała wiele nagród i wyróżnień w branży reklamowej, zaś magazyn AdWeek przyznał jej tytuł “kampanii dekady”, zobaczcie jak uzasadniło swój wyrok jury:

[cytat]Ta seria ponad 60 reklam wnosi ludzki pierwiastek do tematu komputerów, zmieniając czysto mechaniczne zagadnienie w kreskówki na żywo. Dzięki temu oferuje zrozumienie w jaki sposób ludzie identyfikują się, nawiązują więź emocjonalną, z technologią. Najsilniejsze punkty to casting. Mac, czyli Justin Long jest wcześniejszą wersją Steve’a Jobsa, nieformalnego i wyluzowanego. PC uosobiony przez Johna Hodgmana, jest okraglejszym, bledszym Billem Gates’em, geekiem o dobrych intencjach ale i wielu problemach “operacyjnych”. Kampania zdołała osiągnąć bardzo trudne zadanie - spowodowała, że Apple zdawało się totalnie wyluzowane, ale równocześnie ostro punktowało konkurencję - pisze Barbara Lippert.[/cytat]

Kolejnym miernikiem popularności Applowskiej kampanii telewizyjnej mogą być niezliczone ilości parodii i przeróbek krążące YouTube, w których czasem przewija się również postać Linuxa.

Na koniec proponuję krotki przegląd najlepszych reklam z serii oraz kilku parodii tychże:

  • “Better Results” #13
  • “Surgery” #21

Apple - Get a Mac - Surgery

  • “Choose a Vista” #27

Get a Mac - It´s the time to play Choose a Vista

  • “Sad Song” #43b

Get a Mac | "Sad Song" (Long Version)

  • “Security” #23
  • Parodia “Get a Mac” #2 (aut. Novell)

Novell Get a MAC Spoof 2

  • Parodia “Get a Mac” (aut. Jeremy Mess)

Mac Vs PC - Parody

Źródło: mashable.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.