KOR-FX - kamizelka dla gracza, dzięki której poczujesz rany i uderzenia

KOR-FX - kamizelka dla gracza, dzięki której poczujesz rany i uderzenia17.07.2014 18:21

Doskonała grafika i realistyczne efekty dźwiękowe to za mało, aby zagłębić się w świecie gry? Jest na to sposób – kamizelka KOR-FX, dzięki której odnoszone w grze obrażenia nie tylko zobaczymy na ekranie, ale również poczujemy na własnym ciele.

Wibrator dla gracza

Podczas targów CES 2010 firma Immerz zaprezentowała niecodzienne urządzenie, nazwane przez media wibratorem dla graczy. Był to rodzaj zakładanej na klatkę piersiową opaski, która w czasie gry wibrowała, reagując na głośność różnych dźwięków. Tak reklamowano go przed laty:

immerzvideo.url.mov

Minęło trochę czasu i firma Immerz postanowiła ponownie spróbować szczęścia, tym razem pokazując światu produkt o nazwie KOR-FX, będący głęboką modyfikacją wcześniejszego sprzętu. Uruchomiona na Kickstarterze kampania okazała się sukcesem – zamiast planowanych 75 tys. dolarów udało się zebrać niemal dwukrotnie więcej. Czym jest KOR-FX?

Wszystko zależy od dźwięku

Zadaniem kamizelki jest intensyfikacja doznań, związanych z grą. Działa na zasadzie podobnej, jak sprzęt pokazany w 2010 roku, jednak wydaje się znacznie bardziej dopracowana.

Istotną zaletą wydaje się fakt, że sprzęt będzie współpracował z dowolnymi grami i urządzeniami. W tym celu wystarczy podłączyć go do gniazda audio, a specjalny algorytm wykorzystujący technologię 4DFX zacznie przetwarzać sygnały dźwiękowe na zróżnicowane wibracje.

Więcej bodźców!

Użytkownika ma przy tym możliwość konfigurowania czułości i siły reakcji urządzenia. Dzięki temu będziemy mogli poczuć podczas gry zadawane nam obrażenia, uderzające w nas pociski czy wystrzały z własnej broni. Co więcej, na podobne urozmaicenie możemy liczyć nie tylko w grach, ale również np. podczas oglądania filmów.

W teorii brzmi to bardzo dobrze, choć zastanawiam się, jak będzie z praktyką. Problem sprowadza się do pytania, czy możliwości konfiguracyjne są na tyle duże, by kamizelka inaczej reagowała na otrzymywane przez naszą postać obrażenia, a inaczej np. na przechodzącą w świecie gry burzę z grzmotami?

O tym, jak działa to urządzenie będziemy mogli przekonać się już we wrześniu tego roku – jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to właśnie wówczas ruszy wysyłka kamizelek do osób, które wsparły projekt na Kickstarterze. Obecna cena tego sprzętu to 175 dolarów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.