Korzystasz z Twittera? Z dnia na dzień jesteś coraz głupszy

Korzystasz z Twittera? Z dnia na dzień jesteś coraz głupszy08.09.2009 19:30
homer-brain
Mateusz

Chociaż Twitter i Facebook mają ze sobą wiele wspólnego, to jednak dzieli je także sporo różnic. Mało kto jednak, przypuszczał, że jeden z nich może sprawić, że nasze IQ wzrośnie. Tak uważa przynajmniej Dr Tracy Alloway z University of Stirling w Szkocji, która stwierdziła ostatnio, że korzystanie z Twittera sprawi, że zgłupiejemy. O wiele lepszą opinie ma natomiast Facebook, który podobno działa na nas korzystnie.

Chociaż Twitter i Facebook mają ze sobą wiele wspólnego, to jednak dzieli je także sporo różnic. Mało kto jednak, przypuszczał, że jeden z nich może sprawić, że nasze IQ wzrośnie. Tak uważa przynajmniej Dr Tracy Alloway z University of Stirling w Szkocji, która stwierdziła ostatnio, że korzystanie z Twittera sprawi, że zgłupiejemy. O wiele lepszą opinie ma natomiast Facebook, który podobno działa na nas korzystnie.

Dr Alloway opracowała program szkoleniowy dla wolno uczących się dzieci w jednej ze szkół w miejscowości Durham. W grupie uczniów znalazły się osoby w wieku 11-14 lat. Według przeprowadzonych analiz stwierdzono, że korzystanie z Facebooka poprawia pamięć chwilową, podczas gdy serwisy takie jak YouTube czy Twitter ją pogarszają. Co ciekawe, w polepszaniu wyników pomagają także gry wideo, szczególnie te wymagające planowania i strategicznego myślenia.

Oczywiście nie możemy być pewni, że twierdzenie przedstawione przez Dr Alloway jest w 100% zgodne z prawdą. Pracowanie nad poprawą pamięci chwilowej rzeczywiście zwiększa nasze IQ, jednak nie znaczy to, że wymienione wyżej portale mają, bądź też nie - tak wielki wpływ na nasz mózg. Nawet jeśli tak jest, to oba serwisy mimo wielu podobieństw, są jednak bardzo różne tak samo jak sposób korzystania z nich, co powinno być powodem do nie porównywania ich.

Na Facebooku możemy grać w gry, rozmawiać z przyjaciółmi, dodawać filmy i zdjęcia, a nawet... zrobić test na IQ. Twitter jest natomiast przykładem prostszego serwisu. Dr Alloway twierdzi, że to właśnie w tym tkwi sekret. Popularny mikroblog oferuje bowiem niekończący się strumień krótkich, zwięzłych informacji. Sprawia to, że człowiek nie może ich przetworzyć, spada koncentracja, a mózg nie jest angażowany do działania, przez co jego połączenia nerwowe nie są "trenowane".

Ile w tym prawdy - nie wiadomo.  Jeśli jednak dr Allowey ma rację, to przynajmniej ja staję się z dnia na dzień coraz głupszy :). O wiele częściej korzystam bowiem z Twittera. Osobiście wydaję mi się, że bardziej niszczycielska dla naszego IQ jest Nasza-Klasa. Szkoda, że pani doktor nie wzięła pod uwagę tego serwisu.

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.