Kratos już nie będzie sam [God of War: Wstąpienie]

Kratos już nie będzie sam [God of War: Wstąpienie]22.01.2013 10:00
God of War: Wstąpienie
Beniamin Durski

W marcu Olimp zapłonie ponownie. Wtedy właśnie premierę wyłącznie na PlayStation 3 będzie miał God of War: Wstąpienie. Marka głównie kojarzona jest ze względu na swojego charyzmatycznego bohatera, który na każdym plakacie promocyjnym wyraża gniew i wściekłość.

W marcu Olimp zapłonie ponownie. Wtedy właśnie premierę wyłącznie na PlayStation 3 będzie miał God of War: Wstąpienie. Marka głównie kojarzona jest ze względu na swojego charyzmatycznego bohatera, który na każdym plakacie promocyjnym wyraża gniew i wściekłość.

Kratos, bo tak ma imię, poprzysięga zemstę na greckich bogach, którzy go oszukali i w kolejnych częściach powoli eliminuje większość panteonu.

Fabuła schodzi tu na dalszy plan wobec świetnej mechaniki walki i brutalności, z jaką Kratos rozprawia się ze swoimi przeciwnikami niezależnie od tego czy są zwykłymi wojownikami czy mitycznymi bestiami pokroju minotaurów. Seria znana również jest ze swojej monumentalności – wielkością porażają nie tylko widziane z dużej odległości greckie świątynie czy posągi, ale również przeciwnicy. Wystarczy wspomnieć, że w części drugiej pokonamy chociażby samego Kolosa z Rodos.

God of War: Ascension single player teaser

Warto wspomnieć o rzeczy ważnej dla nas Polaków - w grze usłyszymy chociażby Bogusława Lindę czy Michała Żebrowskiego. Tak, tytuł ten będzie dostępny w wersji z dubbingiem i to naprawdę świetnie wykonanym, jeśli zostanie utrzymany poziom z poprzedniej części.

Nowa ścieżka

God of War nigdy nie był znany z trybu multiplayer, bo po prostu go nie miał. Plotek krążyło mnóstwo, ale jakoś produkcja Sony Santa Monica zawsze umykała standardom i pozostawała grą skupioną na przygodzie dla pojedynczego gracza z co najwyżej opcjonalnymi arenami i przedmiotami do zebrania. To się musiało jednak kiedyś zmienić i w nadchodzącym God of War: Wstąpienie największą zmianą zdecydowanie będzie dodanie trybu sieciowego.

[solr id="gadzetomania-pl-331011" excerpt="1" image="1" words="20" _url="http://gadzetomania.pl/4328,bycie-zabojca-znowu-zaczyna-byc-modne" _mphoto="corvo-attano-in-dishonor-da44017.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4771[/block]

Od jakiegoś czasu dostępna jest beta gry, więc my już mieliśmy okazję spędzić trochę czasu na arenach oddając hołd greckim bogom. Zabawa bazuje już na znanych schematach rozwoju umiejętności i trybach takich jak każdy na każdego czy zdobywanie flag. Ze względu jednakże na zupełnie różną mechanikę od strzelanin wrażenia płynące z rozgrywki wydają się być początkowo czymś świeżym i nietypowym.

God of War: Wstąpienie
God of War: Wstąpienie

Szczególnie, że gra nawet w sieci pozostała wierna swoim pierwszym założeniom, więc nadal mamy lekki i silny atak, kilka kombinacyjnych rodzajów uderzeń, możliwość blokowania, uników oraz chwytania przeciwników, by wykonać na nich brutalne ciosy kończące. W trybie sieciowym nie wcielamy się w samego Kratosa, a w jednego z wyznawców konkretnego boga, ale tak naprawdę nasza paleta działań jest bardzo zbliżona do tego, czym posługuje się główny bohater w trybie fabularnym.

Chaos kontrolowany

Początkowe pojedynki w moim osobistym odczuciu były bardzo chaotycznie – dużo się działo, a ocena czy właśnie wygrywam i powinienem dalej szarżować czy może wykonać unik i przejść do defensywy była bardzo trudna przede wszystkim przez otoczkę wizualną. Po prostu gdy tylko nasz bohater w kampanii posługuje się chociażby płonącymi ostrzami to od razu widzimy, jak wygląda sytuacja. Dużo gorzej wypada sytuacja, gdyby takich „Kratosów” spotkało się naraz czterech, a tak to właśnie często wygląda w rozgrywce sieciowej. Lepiej jest przeczekać, unikając angażowania się do walki, aż przykładowo dwóch graczy wystarczająco się porani i wtedy ich dokończyć zyskując łatwe punkty.

God of War: Wstąpienie
God of War: Wstąpienie

Te natomiast służą nam do zajmowania lepszego miejsca w ostatecznej tabeli, gdy pojedynek się zakończy i bezpośrednio przekładają się na doświadczenie, które służy nam do odblokowywania kolejnych poziomów, a co za tym idzie przedmiotów, umiejętności oraz magii. Identycznie, jak w Call of Duty tylko z tą różnicą, że zamiast karabinów mamy młoty, miecze, zbroje i tym podobne przedmioty. Na pewno nie można odmówić twórcom rozmachu boję się jednak, że to może być właśnie element, który spowoduje, że sporo osób zrezygnuje szybko z zabawy.

[solr id="gadzetomania-pl-334771" excerpt="1" image="1" words="20" _url="http://gadzetomania.pl/4151,satysfakcja-wieksza-niz-frustracja-hitman-absolution" _mphoto="hitmanabso1-334771-270x1-7763e5c.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4772[/block]

W God of War: Wstąpienie nadal najważniejsza będzie kampania i to dla niej gracze ruszą do sklepów w dniu premiery. Tryb sieciowy może być przyjemnym uzupełnieniem pakietu, ale raczej na kilka dodatkowych partyjek, a nie na długie wieczory. Nie ma co się oszukiwać, żeby być dobrym w jednej grze w multi trzeba na to poświęcić naprawdę sporo czasu. Pytanie zatem czy przy tak silnej konkurencji God of War ma szansę odnieść na tym polu sukces? Moim zdaniem będzie mu trudno, ale to samo mówiono o Uncharted czy Assassin’s Creed, a teraz jest to integralna część całości obu gier i podobnie może być z przygodami Kratosa.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.