L0 Series - najszybszy pociąg świata ujrzał światło dzienne

L0 Series - najszybszy pociąg świata ujrzał światło dzienne01.12.2012 18:13
LO Series
Mariusz Kamiński

Będzie produkowany przez Mitsubishi i Nippon Sharyo, jego szybkość maksymalna będzie wynosić 500 km/h, a jeden pełny skład jest wart tyle co cała PKP (i nie chodzi mi tyko o wartość materialną). Oto najszybszy, kursowy pociąg na świecie.

Będzie produkowany przez Mitsubishi i Nippon Sharyo, jego szybkość maksymalna będzie wynosić 500 km/h, a jeden pełny skład jest wart tyle co cała PKP (i nie chodzi mi tyko o wartość materialną). Oto najszybszy, kursowy pociąg na świecie.

LO Series jest pociągiem typu maglev, co oznacza, ze porusza się po torze magnetycznym, lewitując w powietrzu i nie przejmując się zjawiskami tarcia. Dzięki wyeliminowaniu elementów styku pojazdu z torem, możliwe jest osiągnięcie niebywałych prędkości (nawet powyżej 500 km/h).

Nowy nabytek komercyjnej sieci kolejowej JR Tokai pojawi się na trasach magnetycznych Japonii w roku 2027, ale już za rok zaczną się testy pierwszego egzemplarza w Tsuru. Pociąg zabierze ponad 90 pasażerów, którzy drogę z Tokyo do Osaki pokonają w 40 minut. To tak, jakby z Warszawy dojechać nad morze w około 45-50 minut. Jest to różnica diametralna z perspektywy standardowej podróży Warszawa - wybrzeże, która w sezonie trwa jakieś 7-8 godzin (w pozycji pół stojącej i stanie pół przytomnym).

LO Series
LO Series

LO Series wyposażono w przedłużony, 15-metrowy "dziób", dzięki któremu hałas podczas jazdy tunelem będzie znacznie mniej dokuczliwy. JR Tokai zamówił 14 takich maszyn oraz zlecił budowę kilku nowych tras łączących największe ośrodki miejskie Japonii. Co ciekawe, trasy pociągu mają znajdować się w 60% pod ziemią, na głębokości 40 metrów.

Koleje JR Tokai to jedna z najbardziej rozwiniętych sieci kolejowych na świecie. W ciągu ich 44 letniej historii nie zmarł ani jeden pasażer w wyniku zderzenia czy wykolejenia. Codziennie po Japonii przemieszczają się ponad 323 pociągi typu maglev. Średnie spóźnienie jakiegokolwiek pojazdu JR Tokai wynosi 0,6 minuty! W innych krajach azjatyckich jest dość podobnie. Chiński Shanghai Maglev Train, pokonuje 30 km w 7 minut i 20 sekund.

A my? My dalej bawimy się w kolejowy skansen (nie mylić z Shinkansen) za publiczne pieniądze.

LO Series od środka
LO Series od środka
Przekrój LO Series
Przekrój LO Series
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.