Laserowe 3D od HDI [aktualizacja]

Laserowe 3D od HDI [aktualizacja]14.12.2009 11:30
hdi-3d
Szymon Adamus

LaserVue, czyli pomysł firmy Mitsubishi na laserowy telewizor niestety nie odniósł tak powalającego sukcesu jak życzyliby sobie pewnie jego twórcy. A niedługo będzie miał jeszcze trudniej. Firma HDI rozpoczyna produkcję swojego laserowego telewizora. I to w wersji 3D.

LaserVue, czyli pomysł firmy Mitsubishi na laserowy telewizor niestety nie odniósł tak powalającego sukcesu jak życzyliby sobie pewnie jego twórcy. A niedługo będzie miał jeszcze trudniej. Firma HDI rozpoczyna produkcję swojego laserowego telewizora. I to w wersji 3D.

Telewizor Laser-Driven 2D/3D Switchable Dynamic Video Projection Televisions nie może pochwalić się super krótką nazwą, ale dla wygody możemy przecież mówić na niego HDI 3D. Liczy się fakt, że to 100-calowe monstrum będzie pozwalało na wyświetlanie obrazu 2D i 3D w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli i z laserowym podświetlaniem RGB.

Ekran HDI odświeża 360 obrazów na sekundę dla każdego oka i usuwa (podobno) takie nieprzyjemne zjawiska obrazu trójwymiarowego jak zawroty głowy. Niestety nie usuwa okularów, które są nadal niezbędne do cieszenia się obrazem przestrzennym.

Rozwiązanie HDI ma być też podobno oszczędne. W informacji prasowej producent chwali się się 80% mniejszym zużyciem energii niż w konkurencyjnych produktach tych rozmiarów, 95% redukcji zanieczyszczeń podczas produkcji i całkowitą eliminację groźnych chemikaliów i radioaktywnych części używanych w dzisiejszych telewizorach. Zaraz, chwila! Czyli mój LCD jest radioaktywny?!

BOŻE ŚWIĘTY! JA CHCĘ LASER TV!

Produkcja już ruszyła, ale pierwsze modele trafią na targi i pokazy. Nie wiadomo kiedy zawitają w naszych domach. Podobno szybciej niż przypuszczamy... cokolwiek miałoby to znaczyć.

AKTUALIZACJA

Poprzednio firma HDI zapowiadała, że produkcja jej 100-calowego telewizora laserowego już ruszyła. Producent potrzebował chyba jednak jeszcze chwili na rozkręcenie machiny. Teraz HDI zapowiada, że telewizor dostaniemy w swoje ręce mniej więcej za rok. Pierwsze śrubki mają zostać wkręcone w maju przyszłego roku. Masowa produkcja trochę jednak potrwa i nowego, laserowego telewizora możemy spodziewać się na święta... 2010.

Niestety mało zachęcająca jest też przewidywana cena panelu. Wcześniej mówiono o 10 000 dolarów. Teraz kwota ta wzrosłą do 15 tysięcy. To około 42 tysięcy złotych. Co prawda za 100 cali i to w technologii laserowej, więc zapewne ze znakomitymi kolorami i kontrastem. Ale jednak ponad 40 tysięcy.

Telewizor HDI ma mieć 10 cali grubości (25 cm) i ważyć około 75 procent mniej niż panele LCD i PDP tej samej wielkości. Ekran będzie też czerpał o 80 procent mniej energii elektrycznej niż 100 calowa plazma. HDI zapewnia też, że konstrukcja nie zawiera żadnych szkodliwych chemikaliów.

Źródło: engadgethd

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.