LG Super UHD 4K – najlepszy telewizor na Euro 2016

LG Super UHD 4K – najlepszy telewizor na Euro 201630.05.2016 18:03
LG

Nowa linia telewizorów Ultra HD LG, która niedawno zadebiutowała także w Polsce, wydaje się wręcz stworzona do oglądania rozgrywek Euro 2016. Transmisje sportowe to jedno z największych wyzwań dla każdego ekranu, a seria LG potrafi mu znakomicie sprostać.

Telewizory linii Super UHD 4K, czyli UH950, H850 i UH770, to w tej chwili jedyne sprzęty wyposażone w technologię Dolby Vision. W połączeniu z najlepszymi matrycami IPS, a także funkcjami poprawiającymi kontrast i ostrość, zapewnia ona obraz tak bliski rzeczywistości i płynny, jak to tylko możliwe.

Sport – najlepszy probierz jakości telewizora

Nic nie pokazuje zalet nowych telewizorów lepiej niż transmisje piłkarskie. W przeciwieństwie do filmów, zdjęcia i montaż nie są tu z góry zaplanowane. Zwroty akcji mogą zmusić operatora i reżysera do nagłych ruchów kamery i chaotycznych cięć.

Nie zawsze da się pokazać akcję w optymalny sposób i zdarza się, że widz musi rozeznawać się w sytuacji, patrząc na szeroki plan. Piłka może więc momentami być niemal niewidoczna, zwłaszcza podczas szybkiego ruchu.

Kuba Błaszczykowski: u nas na wiosce był jeden telewizor

Problematyczny bywa także dźwięk. Podekscytowany komentator przekrzykujący doping z trybun, mówiący pospiesznie i nie zawsze wyraźnie, staje się chwilami niezrozumiały. W rezultacie tylko najlepsze telewizory pozwolą nam poczuć się tak jakbyśmy byli na trybunach.

Idealnie wyraźny obraz

Nowa linia LG to oczywiście telewizory 4K. Ultrawysoka rozdzielczość sprawia, że piłkarze są doskonale widoczni i rozpoznawalni nawet w szerokich planach. Dzięki czterokrotnie bardziej dokładnemu obrazowi (w porównaniu z FullHD) nigdy nie zastanawiamy się, gdzie jest piłka, ani nie czekamy na powtórkę w zbliżeniu, by zorientować się, co się właściwie stało.

Odległość kamery od piłkarzy nie stanowi zresztą problemu. Telewizory LG Super UHD 4K mają funkcję Magic Zoom, umożliwiającą pięciokrotne powiększenie wybranego fragmentu obrazu bez widocznej utraty jakości. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, aby znaleźć się bliżej akcji, nawet jeśli reżyser transmisji chce nam pokazywać panoramę.

Rozgrywki Euro najlepiej ogląda się w towarzystwie, ale jeśli widzów jest sporo, nie wszyscy mogą usiąść na wprost telewizora. Panel IPS Quantum 4K zapewnia niemal 180-stopniowy kąt widzenia, dzięki czemu nawet osoby siedzące z boku będą doskonale widziały każdy szczegół.

Soczyste i naturalne kolory

Za sportowe emocje w dużej mierze odpowiada oprawa imprezy i jej atmosfera. Dzięki funkcjom HDR Super, HDR Dolby Vision i HDR 10 – zgodnym ze standardami największych wytwórni filmowych – zobaczymy kolory takie same, jakie widzielibyśmy, będąc na stadionie.

Każda klatka obrazu jest na bieżąco analizowana i korygowana barwnie, aby jasność i paleta barw odpowiadały temu, co rejestruje ludzkie oko. Matryce nowych telewizorów LG są w stanie wyświetlić ponad miliard kolorów, więc możemy być pewni, że nie zatraci się żaden subtelny szczegół.

Żywej kolorystyce towarzyszy zadziwiająca głębia obrazu, osiągnięta dzięki technologiom ColorPrime Plus i Contrast Maximizer, pozwalającym m.in. rozróżnić elementy na pierwszym planie od znajdujących się w tle.

Nieporównywalna płynność obrazu

Dynamika sportu przez długi czas stanowiła dla telewizorów jedno z największych wyzwań. Błyskawiczny ruch piłki, po którym następował szybki obrót kamery, prowadził do rozmazania obrazu. W rezultacie trudno było nadążyć za nagłym zwrotem akcji. To wina niskiej częstotliwości odświeżania.

Seria LG Super UHD 4K została wyposażona w odświeżanie TruMotion 240Hz, dzięki czemu zawsze pozostaje idealnie ostry. Wrażenie płynności jest niezwykłe – wszak widzimy aż 240 klatek na sekundę.

Dla porównania: filmy w kinach są wyświetlane w 24 klatkach na sekundę, a wrażenie zwiększonej płynności daje już 48 klatek. Mając ich jeszcze pięciokrotnie więcej, nie gubimy żadnego detalu nawet przy bardzo szybkim ruchu.

Zawsze czysty dźwięk

Za system nagłośnienia w telewizorach Super UHD 4K odpowiada firma Harman/Kardon, produkująca sprzęt audio klasy premium. Nowa seria LG została wyposażona – jako pierwsza w historii – w funkcję cyfrowej korekcji akustyki pomieszczenia. Jej wykorzystanie sprawia, że dźwięk nie jest zniekształcany przez elementy otoczenia.

Podczas transmisji doskonale sprawdza się także Czysty Głos III, czyli rozwiązanie pozwalające uwydatnić mowę i wyodrębnić ją od dźwięków tła. W rezultacie komentatorzy nie będą zagłuszani trąbieniem wuwuzeli czy donośnym śpiewem kibiców. Głos Borka czy Szpaka będzie wyróżniał się na każdym tle.

Polska gola!

Telewizory LG Super UHD 4K są już dostępne w polskich sklepach, zostało więc wystarczająco dużo czasu, by przygotować się na największą tegoroczną imprezę dla fanów sportu.

Mamy nadzieję, że będziemy obserwować w Ultra HD, na dużym ekranie i w miliardzie barw, jak spełnia się marzenie Jacka Gmocha.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.