LinkedIn uruchamia polską wersję językową. GoldenLine może zacząć zwijać manatki?

LinkedIn uruchamia polską wersję językową. GoldenLine może zacząć zwijać manatki?02.04.2012 16:00
LinkedIn uruchomił polską wersję! (Fot. Trackback.it)

Choć próby podboju polskiego rynku przez działających globalnie gigantów to nie tylko sukcesy na miarę Facebooka, ale również seria niepowodzeń, od kilku godzin Polacy mogą w ojczystym języku korzystać z kolejnego znanego na świecie serwisu. LinkedIn oficjalnie uruchomił swoją polską wersję.

Choć próby podboju polskiego rynku przez działających globalnie gigantów to nie tylko sukcesy na miarę Facebooka, ale również seria niepowodzeń, od kilku godzin Polacy mogą w ojczystym języku korzystać z kolejnego znanego na świecie serwisu. LinkedIn oficjalnie uruchomił swoją polską wersję.

LinkedIn to największy na świecie serwis społecznościowy skupiony na karierze i życiu zawodowym. Kojarzony przede wszystkim jako serwis dla profesjonalistów, uruchomił dzisiaj polską wersję językową, będącą zarazem siedemnastą wersją lokalną.

Oficjalny komunikat serwisu podaje, że przyczyną tego kroku jest chęć popularyzacji platformy LinkedIn wśród polskich pracowników i umożliwienie im nawiązywania globalnych kontaktów. Co istotne, poza ofertą skierowaną do internautów serwis jest również atrakcyjnym miejscem dla pracodawców - pozwala na znajdywanie pracowników o określonych kwalifikacjach.

Oficjalny komunikat LinkedIn chwali Polskę jako kraj, który mimo trwającego od 2008 roku kryzysu gospodarczego zachowuje pozycję gospodarczego lidera regionu i ma najbardziej wydajną gospodarkę w Europie. Może będę trochę złośliwy, ale słowa o największej wydajności wskazują albo na wielką grzeczność serwisu, albo na rażącą nieznajomość realiów, choć z pewnością miło się je czyta.

LinkedIn.com
LinkedIn.com

Warto przy tym zauważyć, że z własnej wersji LinkedIn już od roku mogą korzystać obywatele krajów, takich jak Portugalia, Rumunia czy Czechy.

Biorąc pod uwagę skalę działania LinkedIn, zastanawia mnie przede wszystkim wpływ społecznościowego giganta, liczącego około 150 mln użytkowników, na serwisy takie jak GoldenLine (pod koniec 2011 roku serwis zyskał silnego udziałowca - Agora kupiła 30 proc. udziałów GoldenLine), które na pojawieniu się silniejszego konkurenta mogą jedynie stracić.

Działalność LinkedIn prawdopodobnie będzie również miała wpływ na serwisy typu Pracuj.pl – to prawdopodobne, że społecznościowy gigant, oferując własną bazę pracowników, odbierze im cześć klientów.

Czy tak się stanie? Próba oceny byłaby w tej chwili wróżeniem z fusów. Choć przykład Facebooka pokazuje, że zagraniczny gigant ma możliwość opanowania rynku i pokonania lokalnej konkurencji, to niepowodzenia eBaya czy Yahoo! dowodzą, że znana marka i duża skala działalności nie są gwarantami sukcesu.

Źródło: inf. prasowa

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.