Masowe zwolnienia w Yahoo: 2 tysiące osób traci pracę

Masowe zwolnienia w Yahoo: 2 tysiące osób traci pracę05.04.2012 12:52
Kiedy znów zaświeci słońce nad Yahoo? (Fot. Flickr/jay.tong/Lic. CC by-nd)
Michał Michał Wilmowski

Czegoś takiego od dawna branża IT nie widziała. Yahoo jednego dnia wyrzuciło z pracy 2 tysiące ludzi, czyli 14% wszystkich pracowników. Firma znów chce być prężna, innowacyjna i przede wszystkim dochodowa. Tylko czy tędy droga?

Czegoś takiego od dawna branża IT nie widziała. Yahoo jednego dnia wyrzuciło z pracy 2 tysiące ludzi, czyli 14% wszystkich pracowników. Firma znów chce być prężna, innowacyjna i przede wszystkim dochodowa. Tylko czy tędy droga?

2 tysiące osób straciło we środę pracę w Yahoo. To aż 14% wszystkich pracowników – firma zatrudniała ok. 14 tys. ludzi. Plotki, że idą zwolnienia, krążyły już od jakiegoś czasu, nikt chyba jednak nie spodziewał się takiej skali.

Masowe zwolnienia związane są z restrukturyzacją firmy, która przygotowuje się do nowego skoku. CEO Yahoo Scott Thompson ogłosił w oświadczeniu dla mediów:

Dzisiejsze działania są ważnym kolejnym krokiem ku stworzeniu nowego Yahoo – mniejszego, bardziej prężnego, bardziej dochodowego i lepiej dostosowanego do wymagań klientów oraz branży.

Weteran Internetu nie został jednak przez nikogo pochwalony, atmosfera jest zupełnie inna. Business Insider relacjonował, co byli już pracownicy Yahoo piszą na Twitterze. Pudełka z rzeczami z opróżnionych biurek, szukanie nowej pracy. Nie wyglądało to wesoło.

Analitycy też zwolnieniami zachwyceni nie są. Owszem, Yahoo zaoszczędzi 375 mln dolarów, ale nie powinno wybierać drogi na skróty, jeśli faktycznie przygotowuje się do poważniejszej restrukturyzacji. Poza tym jakieś 20 mln dolarów pójdzie na same odprawy.

Yahoo to oczywiście wciąż potęga, ale przypominająca raczej kolosa na glinianych nogach niż nowoczesną firmę z branży IT. Od dawna nie mieliśmy okazji napisać o jakimkolwiek dobrym pomyśle Yahoo, pisaliśmy za to o szefowej wyrzuconej z pracy przez telefon, fatalnej polskiej wersji Yahoo, nieudanych przejęciach, wojnie na patenty z Facebookiem.

Żeby zmienić fatalny wizerunek firmy, wypada zrobić coś więcej, niż zaoszczędzić kilkaset milionów dzięki masowym zwolnieniom.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.