Masz profil w Google+? Lepiej nie reklamuj go na Facebooku

Masz profil w Google+? Lepiej nie reklamuj go na Facebooku19.07.2011 12:03
Czego jeszcze zabroni Ci Facebook? (Fot. Flickr/Neubie/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Facebook blokuje wszelkie reklamy Google+. Nawet jeśli nie promują one konkurencyjnego serwisu, a tylko zachęcają do odwiedzania konkretnych profili.

Facebook blokuje wszelkie reklamy Google+. Nawet jeśli nie promują one konkurencyjnego serwisu, a tylko zachęcają do odwiedzania konkretnych profili.

Mark Zuckerberg najwyraźniej przejął się 10 mln użytkowników, które Google+ zdobył w dwa tygodnie. Przekonał się o tym Michael Lee Johnson, amerykański deweloper, który zamieścił na Facebooku reklamy promujące jego profil w Google+.

Akcja zachęcała użytkowników do dodawania Johnsona do znajomych w Google+. I tylko tyle. Dla Facebooka to jednak było za dużo. Grzesznik nie tylko stracił wszystkie kampanie reklamowe, ale też zamknięto mu dostęp do facebookowego systemu reklamowego.

Reklama konta Johnsona w Google+ przetrwała na Facebooku zaledwie godzinę. Deweloper otrzymał e-mail, w którym wyjaśniono mu, że naruszył regulamin i w związku z tym nie może już zamieszczać żadnych reklam. Nie wskazano jednak, które dokładnie zapisy regulaminu złamał.

E-mail od Facebooka zamieścił oczywiście w Google+, z odpowiednim komentarzem.

Ale to nie znaczy, że Facebook nie ma racji. W "Zasadach zamieszczania reklam na Facebooku" znajduje się zapis:

Zastrzegamy sobie prawo do odmowy publikacji reklamy w dowolnym momencie i na dowolnej podstawie (w tym także na podstawie naszych ustaleń, że reklamy promują konkurencyjne produkty/usługi lub negatywnie wpływają na naszą działalność lub relacje z naszymi użytkownikami).

Oznacza to, że Facebook może wyrzucić każdą reklamę bez podania przyczyny. Nie podoba Ci się? To idź gdzie indziej, jeśli możesz sobie na to pozwolić. Michael Lee Johnson jako osoba prywatna mógł skasować swoje konto na Facebooku – i tak też uczynił.

Ale tego, którego używał do pracy, już nie puścił z dymem. Zwyczajnie nie mógł sobie pozwolić na to, żeby robione przez niego strony nie miały facebookowego Like'a. Ot, taki mały symbol pokazujący, że niełatwo wygrać z Zuckiem. Przynajmniej na razie.

Źródło: ReadWriteWeb

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.